معاون وزیر علوم خبر داد: رشد 1.53 درصد  تولید علم ایران

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور با اشاره به افزایش 1.53 درصدی تولید علم و دانش در کشور، گفت: علی‌الرغم مشکلات فراوان، ایران توانایی خود را در عرصه توسعه علمی نشان داده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، وحید احمدی شامگاه سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی معاونان پژوهش و فناوری منطقه شش کشور، گفت: یکی از سیاست‌های کشور، توسعه علم و فناوری با محوریت اقتصاد مقاومتی است.

او افزود: این سیاست نشان‌دهنده نگرش عالمانه به حرکت توسعه‌ای کشور و نظام اقتصادی است.

احمدی با اشاره به افزایش 1.53 درصدی تولید علم و دانش در کشور، گفت: علی‌الرغم مشکلات فراوان، ایران توانایی خود را در عرصه توسعه علمی نشان داده است.

او گفت: برای توسعه پایدار و مبنی بر دانش، محوریت علم و فناوری لازم است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور از کسب رتبه نخست در رشد تعداد و کیفیت مقاله خبر داد و گفت: تعداد مقالات از سه هزار و 388 در سال 2010 به شش هزار و 854 در سال 2015 رسیده است.

او با اشاره به ارتقای مرتبه علمی، گفت: ایران در رشته‌های نانو، سلول‌های بنیادی، پلیمر، مکانیک، مهندسی شیمی به ترتیب رتبه‌های شش، 13، هشت، پنج و سه را در جهان کسب کرده است.

احمدی مشارکت دانشمندان خارجی را در زمینه مقالات مطلوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه تعداد مقالات مشارکتی از 18 درصد به 23 درصد رسیده است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور گفت: بخشی از ظرفیت کشور در محوریت علمی، تولید مجلات داخلی است که لازم است تولید آن‌ها با رشد بیشتری مواجه شود.

20104

کد خبر: 661564

وب گردی

وب گردی