لاریجانی در دیدار با رییس و معاونین سازمان تأمین اجتماعی:هیچ بنگاه دولتی سود قابل توجهی ندارد

رییس مجلس شورای اسلامی درباره بدهی ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تأمین اجتماعی گفت: می توانید از دولت امکاناتی به عنوان بدهی دریافت و اختلاف بین خود و دولت را هر چه زودتر برطرف کنید.

به گزارش ایسکانیوزبه نقل ازخانه ملت،علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرعامل و معاونین سازمان تأمین اجتماعی به مناسبت هفته تأمین اجتماعی، گفت: بعد از سه سال که از فعالیت مدیریت فعلی تأمین اجتماعی می‌گذرد، برداشت ما در مجلس شورای اسلامی این است که دکتر نوربخش و همکارانش سازمان تأمین اجتماعی را از یک شرایط بحرانی عبور دادند و معلوم است که خالصانه و عاقلانه کار و تلاش کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شما در سازمان تأمین اجتماعی با بحران‌های مختلف حیثیتی و مالی مواجه بودید و توانستید این سازمان را سامان دهید و در یک نگاه کلی رگه های موفقیت در کارتان مشهود است و از این جهت از شما تشکر می‌کنیم که خوب کار کردید.

وی با بیان اینکه تنها باید چند مسئله را بررسی و درباره آنها تصمیم گیری کنیم گفت: لازم است برای آینده تأمین اجتماعی برنامه ریزی کنیم البته گفته شد که با کارهای زیربنایی و آموزشی می توانیم رفتارهای تأمین اجتماعی در درون و بیرون سازمان را بهبود بخشیم.

ظرف 15 سال آینده تنش های جدی از نظر بودجه ای در تأمین اجتماعی ایجاد خواهد شد

لاریجانی اظهار داشت: اما با توجه به بررسی های مجلس، مرکز پژوهش ها و مشاوران مشخص شده است که ظرف 15 سال آینده تنش های جدی از نظر بودجه ای در تأمین اجتماعی ایجاد خواهد شد که باید برای آن راهکارهایی پیدا کنیم.

وی ادامه داد: باید عاقلانه چالش های پیش روی را بسنجیم و راهکارهایی برای حل این ناملایمت ها در نظر بگیریم با این حال راهکارهای روشنی به ما داده نشده است یا طرحی برای آن نداریم یا ایده ای وجود ندارد.

انتقاد از معطل ماندن موضوع آمایش سرزمین در سی سال گذشته

رئیس مجلس شورای اسلامی برای نمونه به موضوع طرح آمایش سرزمین اشاره کرد و گفت: علاوه بر مسئله تأمین اجتماعی در 30 سال گذشته موضوع طرح آمایش سرزمینی مطرح است که هیچ دولتی نتوانسته است برای این مسئله راهکاری ارائه دهد.

لاریجانی عنوان کرد: از دولت مقام معظم رهبری طرح آمایش سرزمین مطرح بود و در دوران های دولت هاشمی و خاتمی نیز پیگیر آن بودیم و همچنان امروز هم به دنبال طرح آمایش سرزمینی هستیم.

نباید تنها طرح های خود را متکی به دولت بدانیم/پیش از قرار گرفتن در شرایط بحرانی باید قدم به قدم مشکلات را حل کنیم

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت های کارشناسی برای طرح راه حل ها استفاده کنیم، گفت: نباید تنها طرح های خود را متکی به دولت بدانیم و مثلا بگوییم دولت باید امکاناتی بدهد بلکه باید بپذیریم دولت بودجه ندارد و این مسئله را به عنوان سختی کار در برنامه ریزی لحاظ کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی باید راهکاری برای حل بحران های تأمین اجتماعی در آینده به دولت و مجلس ارائه کند، گفت: لازم است قبل از اینکه به شرایط بحران برسیم پله به پله راه حل ها را بررسی بکنیم و در پیش بگیریم و بهتر است پیشنهادهای خود را منقح بیاوریم.

بدون پیش بینی راه حل های ضروری در برنامه ششم، معضلات تأمین اجتماعی تا 5 سال آینده دو برابر خواهد شد

وی پیشنهاد کرد راه حل ها به صورت لایحه در برنامه ششم عنوان شود و ادامه داد: اگر امسال در برنامه ششم راه حل مشکلات دیده نشود، معضلات تأمین اجتماعی تا 5 سال آینده دو برابر خواهد شد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه تأمین اجتماعی اولویت کشور است، عنوان کرد: اگر بحرانی شکل بگیرد تمام کارهای دیگر دولت را نیز تحت الشعاع قرار می دهد بنابراین برنامه ششم توسعه بهترین زمان برای ارائه طرح ها است.

بررسی پیشنهادهای تسویه بدهی 110 هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تأمین اجتماعی

رئیس دستگاه قانونگذاری کشور با اشاره به بدهی 110 هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تأمین اجتماعی گفت: پیشنهادهای خوبی برای صاف شدن این بدهی ها عنوان شد. می توانید از دولت امکاناتی به عنوان بدهی دریافت کنید و اختلاف بین خود و دولت را هر چه زودتر برطرف کنید. پیشنهاد می شود که این راه حل ها را در برنامه ششم توسعه لحاظ کنید.

وی ادامه داد: به نظر می رسد دولت هم آمادگی لازم را برای همکاری با سازمان تأمین اجتماعی دارد ولی اگر دولت نپذیرفت حتما روی کمک مجلس حساب کنید چرا که اگر نگرانی ها رفع شود خدمات بهتری ارائه می شود.

لزوم در نظر گرفتن راه حل و فرمول های لازم برای حل اختلافات وزارت بهداشت و درمان و سازمان‌های بیمه گر

لاریجانی به موضوع درمان نیز اشاره کرد و تأکید داشت: مجلس فرصت این را ندارد که هر روز بخواهد بین اختلاف وزارت بهداشت و درمان و سازمان‌های بیمه گر قضاوت کند. کشور به اندازه کافی دردسر و چالش دارد بنابراین بهتر است فرمولی پیدا کنیم تا این مشکلات به طور اتوماتیک حل شود.

شستا سرمایه ای بالغ بر 40 هزار میلیارد تومان دارد/ هیچ بنگاه دولتی سود قابل توجهی ندارد

وی با اشاره به اینکه شستا سرمایه ای بالغ بر 40 هزار میلیارد تومان دارد، گفت: متأسفانه هیچ بنگاه دولتی سود قابل توجهی ندارد بنابراین بهتر است بنگاه های کوچک کنار گذاشته شود و در عوض در قلمروهایی که قدرت زیادی وجود دارد از جمله بنادر، فولاد و پتروشیمی هولدینگ های بزرگ که سودآور هستند طراحی شود.

رئیس مجلس با تأکید بر اینکه یکی از راه حل های رشد اقتصادی در کشور واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی است ادامه داد: بهتر است اجازه دهیم بخش خصوصی وارد میدان شود و شما به جای اینکه کارهای بزرگ و کوچک را کنار هم انجام دهید بهتر است بخش های کوچک را واگذار و برای بخش های بزرگ برنامه ریزی دقیق داشته باشید.

بخشش جرایم کارگاه ها کار عاقلانه ای است

وی با بیان اینکه بخشش جرایم کارگاه ها کار عاقلانه ای است ادامه داد: فشار روی شما و بخش های خصوصی بسیار زیاد است و همین باعث ایجاد نارضایتی زیاد در بخش تولید شده است. توصیه می شود با این بخش با ملایمت و مماشات همکاری کنیم.

ابراز امیدواری برای افزایش خدمات سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی یار و همراه دولت و بخش خصوصی است، عنوان کرد: فعالیت صحیح این سازمان باید باعث جهش بخش خصوصی شود. همچنین امیدواریم که در آینده خدمات سازمان به بازنشستگان افزایش یابد تا شاهد رضایتمندی مردم باشیم چرا که سازمان تأمین اجتماعی در تأمین رضایت مردم نقش مهمی دارد.

203

کد خبر: 661566

وب گردی

وب گردی