شروع نخستین کنگره نوروانکولوژی واحد علوم پزشکی تهران

اولین کنگره نوروانکولوژی توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران از صبح امروز آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید محمود طباطبایی رئیس واحد علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم آغاز این کنگره گفت: «خدای بزرگ را شاکریم که به مجموعه علمی دانشگاه و مدیران زحمت‌کش این توفیق را داد تا با ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و درمانی سهمی در سلامت کشور داشته باشند. ما سعی داریم با حضور در همه ابعاد ارائه خدمات ادای تکلیف کنیم.»

او ادامه داد: «باید تقارن این کنگره با ماه شوال و بعد از ماه رمضان را به فال نیک گرفت و از این فرصت استفاده کرد تا برای تعالی این مجموعه دعا کنیم. خوشبختانه این مجموعه علمی تا به امروز توانسته مسئولیت و ماموریت خودش را به خوبی انجام دهد.»

رئیس واحد علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به سابقه فعالیت حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: «مجموعه معاونت پزشکی دانشگاه آزاد فعالیت خود را همزمان با تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی آغاز کرد. سری اول دانشجویان پزشکی از سال 63 وارد این مجموعه شدند و شاید بتواند گفت دانشکده پزشکی جزو اولین دانشکده‌های دانشگاه آزاد اسلامی بوده است که با همت مدیران سابق و امروز توانسته سهم به‌سزایی در تولید علم و تربیت گروه پزشکی در کشور داشته باشد.»

طباطبایی به آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: «40‌درصد مجموعه فارغ‌التحصیلان گروه پزشکی در کل کشور متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است. این دانشگاه با سن کم و جوانش 5میلیون فارغ‌التحصیل تا امروز دارد. دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های نخست بعد از انقلاب و در روزهای تیره و تاریکی که امکانات تامین منابع برای گسترش آموزش عالی وجود نداشت با فکر بدیع یک انسان فداکار و خلاق و خادم انقلاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به وجود آمد.»

او افزود: «این دانشگاه از نیروهای خود مردم، برای توسعه علمی و آموزش عالی استفاده کرده است. چون دولت نه آن زمان و نه امروز توانایی فراهم کردن امکانات به این اندازه را ندارد. امروز می‌بینیم بدون کوچک‌ترین بهره‌گیری از منابع دولتی در هر شهر کوچکی بهترین امکانات آموزش عالی برای دانشگاه آزاد اسلامی است.»

طباطبایی به فضای فیزیکی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: «چندین میلیون متر مربع فضای فیزیکی و آموزشی در کشور با پول مردم ساخته شده است. اگر دانشگاه آزاد اسلامی نبود این سرمایه‌ها از کشور خارج می‌شد. دانشگاه آزاد اسلامی توانسته تولید و آموزش عالی را در نزدیک‌ترین فاصله به خانه‌های مردم توسعه بدهد و با حدود 400 واحد دانشگاهی در سراسر کشور و با ارزان‌ترین قیمت تمام شده در تحصیلات عالی در حال ارائه خدمات است.»

رئیس واحد علوم پزشکی افزود: «یک میلیون و 700هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند. ما باید در نظر بگیریم اگر این امکانات به آموزش عالی اضافه نمی‌شد امروز در چه شرایطی بودیم/ پول پربرکت یک‌میلیونی امام خمینی(ره) به عنوان سرمایه اولیه این دانشگاه به همه این برکات کمک زیادی کرده و همه این مسائل این پیام را می‌رساند که اگر به نیروی مردم تکیه کنیم، کارساز خواهیم بود. به جرأت می‌توان گفت از دستاوردهای مهم انقلاب پدیده مبارک دانشگاه آزاد اسلامی برای کشور است.»

طباطبایی افزود: «البته نباید نقاط ضعف را نادیده گرفت. هر مجموعه‌ای می‌تواند در کنار صدها نکته مثبت ده‌ها نکته منفی داشته باشد، اما می‌بینیم که در دانشگاه آزاد اسلامی نکات مثبت بسیار بیشتر بوده ما در برخی رده‌ها مانند پرستاری و پیراپزشکی حدود 60درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی را در اختیار داریم که به جامعه پزشکی خدمات ارائه می‌کنند و باید دید که امکانات دولتی کشش این توسعه را ندارد.»

رئیس واحد علوم پزشکی گفت: «دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاخه‌ای از معاونت پزشکی این دانشگاه است که در بیش از 90 واحد دانشگاهی فعالیت پزشکی دارد و همچنین 21 رشته دکتری در سراسر کشور را آموزش می‌دهد.»

او ادامه داد: «خوشبختانه در سال‌های اخیر با شکستن سد مقاومت برای ورود به تحصیلات تکمیلی دستیار رشته داخلی، جراحی اطفال، و در حوزه علوم پایه رشته‌هایی مثل PHD کشت بافت به حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه شده است این موضوع با حمایت‌های دکتر میرزاده، استادان و معاونت‌های محترم این دانشگاه بوده است.»

طباطبایی در پایان افزود: «ما همچنان اول راهیم این دانشگاه متعلق به استادان، دانشجویان و مردم است و ما برای ارائه خدمت به کشور و مردم تلاش خود را می‌کنیم.»

20101

کد خبر: 661588

وب گردی

وب گردی