اپلیکیشن تلفن همراه مرکز تحقیقات سلامت واحد علوم و تحقیقات

با بهره برداری از اپلیکیشن تلفن همراه و آغاز به کار  Net work مرکز تحقیقات سلامت الکترونیک واحد علوم و تحقیقات ایجاد و پیگیری پرونده الکترونیک سلامت دانشجویان ، اساتید و کارکنان این واحد امکان پذیر شد.

به گزارش ایسکانیوز، محسن سلمان نژاد، رئیس مرکز تحقیقات سلامت الکترونیک، از بهره برداری از اپلیکیشن تلفن همراه و اغاز به کار Net work این مرکز تا شهریور ماه جاری خبر داد و گفت: اقدامات مربوط به اپلیکیشن تلفن همراه به طور کامل انجام شده و بهره برداری از Net work تا ماه اینده انجام می شود.

وی ادامه داد: پرونده های الکترونیک افراد به صورت فایل های جیسون در اپلیکیشن های موبایل افراد موجود خواهد بود و مخاطبان می توانند در سراسر جهان اطلاعات پزشکی خود را به همراه داشته باشند.

وی طراحی گجت های مختلف در چارچوب این پروژه را از برنامه های آتی این مرکز عنوان کرد و افزود: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، افراد تحت پوشش این طرح می توانند با مشخص کردن لوکیشن خود از وجود پزشکان در منطقه آگاه شده و طریق برنامه موجود در تلفن همراه خود وقت ملاقات با پزشک مورد نظر را تعیین کنند و پس از تایید پزشک می توانند روند درمان خود را ادامه دهند.

دکتر سلمان نژاد از دعوت از پزشکان و متخصصان برای همکاری با این طرح خبر داد و اظهار داشت: پس از مراجعه ی بیمار پزشکان با پرکردن برگه ارجاع، با اطلاع دادن نتیجه معاینه و توصیه های احتمالی در به روزرسانی اطلاعات افراد موثر خواهند بود.

وی ضمن ابراز امیدواری برای ثبت الکترونیک ارجاعات پزشکی در اینده نزدیک، تصریح کرد: با اتمام فرایند، افراد می توانند از طریق برنامه Google store اقدام به نصب اپلیکیشن کنند.

دکتر سلمان نژاد ارسال توصیه های پزشکی برای افراد تحت درمان و نیز اطلاعات پزشکی برای افراد سبز و فاقد هر گونه بیماری را از دیگر برنامه های این اپلیکیشن برشمرد و گفت: بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی، روزانه1500 سال عمر هموطنان در کشور به دلیل عدم تشخیص بیماری های مزمن غیرواگیر از بین می رود که پیشگیری از این اتفاق اقدامی مهم است.

وی یک میلیون و ششصدهزار دانشجوی دانشگاه ازاد اسلامی را 2 درصد از جمعیت کشور دانست و تاکید کرد: اینده سالم این قشر در گروی زندگی اصلاح شده امروز آنان است که طرح پایش سلامت در این راستا درحال انجام است.

دکتر سلمان نژاد دچار شدن به انواع سرطان و بیماری قلبی را ناشی از الگوی غلط زندگی و تغییر تدریجی ژنتیک سلول ها ارزیابی کرد و گفت: پایش، پیشگیری و درمان قشر جوان جامعه امری ضروری است.

وی بیمه ها را مسئول سلامت افراد در جوامع مختلف دانست و ادامه داد: بخش اصلی HMOها در سراسر جهان بیمه ها هستند و امید است در اینده این مرکز به بیمه واحد علوم و تحقیقات متصل شود.

20101

کد خبر: 661652

وب گردی

وب گردی