کلاهبرداری میلیاردی با زیرخاکی های تقلبی

 فردی که با فروش 18 قطعه مجسمه عتیقه تقلبی به یکی از شهروندان بیش از یک میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود،در اصفهان دستگیر شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان،سرهنگ ستار خسروی رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری یک میلیارد ریالی از وی موضوع در دستورکار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

او افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد فردی طی تماس با شاکی عنوان داشته، 18 قطعه مجسمه عتیقه را پیدا کرده و حاضر است آنها را در ازای مبلغ یک میلیارد ریال به وی بدهد.

این مقام مسئول گفت: فرد مالباخته نیز فریب چرب زبانی متهم را می خورد و پس از تهیه مبلغ درخواستی بر سر قرار حاضر و مجسمه ها را تحویل می گیرد اما هنگام فروش متوجه تقلبی بودن آنها می شود.

سرهنگ خسروی افزود: کارآگاهان با انجام تحقیقات گسترده متهم این پرونده را دستگیر کردند که پس از اقرار به بزه انتصابی به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: یکی از روش های شایع کلاهبرداری در کشور و به خصوص استان اصفهان کلاهبرداری تحت عنوان فروش اشیاء عتیقه و زیر خاکی است که ابتدا با ارسال یک پیامک فریبنده و با عنوان اینکه چوپانی است که در حین چرای دام این اشیا را در بیابان یافته و قصد فروش آن را دارد شروع و بعد فرد قربانی را به محلی که از قبل مشخص نموده دعوت و پس از تحویل اشیای تقلبی متواری و در مواردی هم که شاکی متوجه شود با ضرب و شتم اموال او را به سرقت می برند.

20103

کد خبر: 661784

وب گردی

وب گردی