رئیس سازمان سنجش: نتایج اولیه کنکور ۱۸مرداد اعلام می شود/ پذیرش ۷۵۰ هزار نفر

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۹۵ در مرداد ماه اعلام می شود و ظرفیتی که تاکنون دانشگاه ها به ما اعلام کرده اند حدود ۷۵۰ هزار نفر است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، دکتر ابراهیم خدایی در حاشیه بازدید از حوزه کنکور سراسری سال ۹۵ در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی افزود: آزمون سراسری در تمامی حوزه ها از صبح امروز با نظم و ترتیب برگزار شده و خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده است.

وی افزود: امسال ۸۶۰ هزار نفر در آزمون سراسری ثبت نام کردند که با توجه به میزان اعلام علاقه مندی در سایر گروه های آزمایشی یک میلیون و ۱۴ هزار کارت ورود به جلسه صادر شده است.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به زمان بندی اعلام نتایج اولیه در آزمون سراسری گفت: دفترچه سوالات آزمون هر یک از گروه های آزمایشی دو ساعت پس از پایان آزمون بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و کلید نیز روز یکشنبه ساعت ۸ شب به بعد منتشر خواهد شد.

وی افزود: نتایج اولیه به صورت کارنامه در روزهای ۱۸ تا ۲۰ مرداد ۹۵ اعلام می شود و یک هفته پس از آن انتخاب رشته صورت می گیرد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۵ آخر شهریور ماه اعلام می شود.

وی با اشاره به ظرفیت پذیرش در کنکور سراسری ۹۵ گفت: ظرفیتی که تاکنون از سوی دانشگاه ها به ما اعلام شده است ۷۵۰ هزار نفر است که این میزان ممکن است تغییر کند.

خدایی درباره موضوع تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور یادآور شد: تاثیر سوابق تحصیلی برای کنکور ۹۵ به صورت مثبت است اما برای سال ۹۶ تا اوایل مهر ماه بررسی کارشناسی صورت گرفته و نتیجه آن اعلام خواهد شد.

وی درباره موضوع شانس قبولی داوطلبان در کنکور گفت: شانس قبولی داوطلبان در گروه های ریاضی و انسانی بیشتر است چرا که تعداد داوطلبان از میزان ظرفیت و پذیرش کمتر خواهد بود اما رقابت اصلی در گروه علوم تجربی است که با توجه به اینکه ۶۰ درصد داوطلبان در این گروه هستند رقابت شدیدتری در این بخش صورت می گیرد.

رئیس سازمان سنجش خاطرنشان کرد: در واقع رقابت اصلی داوطلبان در کنکور در نوع دانشگاه و رشته است.

خدایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۲ درصد کل ظرفیت بر اساس صرفا سوابق تحصیلی پذیرفته می شوند و ۸ تا ۱۰ درصد همچنان بر اساس کنکور پذیرفته خواهند شد. این ۸ تا ۱۰ درصد محل رقابت اصلی داوطلبان در رشته های پرمتقاضی مانند پزشکی و رشته های علوم ریاضی و برخی رشته های انسانی است.

وی درباره آموزش رایگان و پذیرش دوره های روزانه در کنکورهای مختلف گفت: با توجه به اینکه بودجه آموزش عالی محدود است در کنکور سراسری ۱۵ درصد در دوره های غیرشهریه پرداز پذیرفته می شوند. این روند در ۱۰ سال گذشته ثابت مانده و گسترش و کاهشی نداشته است.

رئیس سازمان سنجش افزود: در کنکور دوره های کارشناسی بین ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار نفر در دوره های روزانه پذیرفته می شوند. اما در دوره های دکتری پذیرش در دوره های روزانه حدود ۷۰ درصد و در کارشناسی ارشد ۳۵ تا ۴۰ درصد است.

20101

کد خبر: 661794

وب گردی

وب گردی