MiXplorer اپلیکیشنی ایرانی برای گوشی های اندروید است که به کمک آن می‌توانید در محیطی زیبا و مملو از امکانات به مدیریت فایل‌ها بپردازید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از زومیت، تاکنون در زوم‌اپ فایل‌منیجرهای متنوعی را به شما معرفی کرده‌ایم. این بار در این پست قصد داریم شما را با یک اپلیکیشن مدیریت فایل ایرانی با نام MiXplorer (Mix of Explorers یا به فارسی ترکیبی از فایل‌منیجرها) آشنا کنیم که باید اعتراف کنیم خلاقانه‌ترین و پرامکانات‌ترین فایل‌منیجری است که تاکنون مشاهده کرده‌ایم و بالاترین تنظیمات شخصی‌سازی را نیز حتی در میان رقبای خارجی در اختیار کاربران قرار داده است. ظاهر برنامه با وجود آنکه بسیار روان و چشم‌نواز طراحی شده است، شباهت بی‌اندازه‌ای به Solid File Manager دارد اما این موضوع قابل چشم‌پوشی است چراکه MiXplorer با وجود ظاهر کاملا مشابه، از امکانات بسیار بیشتر و حجم بسیار کمتری برخوردار است. این برنامه تنها ۲ مگابایت حجم دارد درحالی که اپلیکیشن Solid با امکاناتی ده‌ها برابر کمتر دارای ۷ مگابایت حجم است. در رابطه با ظاهر و رابط کاربری تنها به همین نکته اکتفا خواهیم کرد که قطعا از کار با این برنامه و انیمیشن‌های موجود در MiXplorer لذت خواهید برد. در زمینه شخصی‌سازی نیز به طور کلی هرچیزی که در این برنامه می‌بینید قابل تغییر خواهد بود. شما می‌توانید روی تمام رنگ‌بندی‌های برنامه مدیریت داشته باشید و حتی می‌توانید مشخص کنید که کدام گزینه‌ها در منوهای مختلف برنامه وجود داشته یا نداشته باشد و به این ترتیب قادر به ساخت پوسته‌های دلخواه خود برای برنامه خواهید بود. این برنامه از امکانات بسیار جالبی نیز برخوردار است که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

امکان فوق‌العاده‌ای که برای اولین بار شاهد آن بودیم پشتیبانی برنامه از کپی چندگانه بود. تصور کنید در یک پوشه یک اپلیکیشن، یک موزیک و یک تصویر وجود دارد. شما می‌توانید این سه فایل را به نوبت و به طور جداگانه کپی کنید تا با انجام این کار ۳ آیتم مجزا به لیست کلیپ‌بورد برنامه اضافه شود. حال با لمس آیکون Past که در بالا اضافه شده است لیست فایل‌های موجود در حافظه‌موقت نمایش داده می‌شود که با مراجعه به پوشه‌های مختلف و لمس هر آیتم می‌توانید هر فایل را در محل مورد نظر Past کنید.

اپلیکیشن MiXplorer از بی‌نهایت تب جداگانه پشتیبانی می‌کند و در حالت افقی نیز دو تب مختلف را به طور همزمان به نمایش می گذارد. نکته‌ی جالب در این بخش پشتیبانی از Drag and Drop است به طوری که برای مثال می‌توانید تنها با کشیدن یک فایل از یک تب به تب دیگر عملیات کپی یا انتقال را انجام دهید.

این برنامه به چند ابزار جانبی AddOns نیز مجهز شده است که در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را با حجم اندکی دانلود کنید. توسط EbookReader می‌توانید فایل‌هایی همچون PDF را بدون نیاز به اپلیکیشن‌های جداگانه مطالعه کنید. توسط Archive تمامی فایل‌های فشرده اعم از 7z, Rar و ... توسط این برنامه پشتییانی خواهند شد. شما به یک Mp3 Tag Editor داخلی نیز دسترسی خواهید داشت تا بدون نیاز به اپلیکیشن‌های جانبی قادر به تغییر تگ فایل‌های موسیقی باشید.

البته در کنار تمام این نکات مثبت شاهد یک نکته‌ی منفی و بسیار عجیب نیز بودیم که آن پشتیبانی نکردن پیش‌فرض برنامه از زبان فارسی است. با وجود آن که این برنامه ساخت یک ایرانی است اما زبان فارسی به طور پیش‌فرض در آن وجود ندارد و برای استفاده از منوی فارسی باید به صورت آنلاین بسته‌ی زبان فارسی را (هرچند با حجم اندک) دانلود کنید. برای دانلود این برنامه می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

20101

کد خبر: 661802

وب گردی

وب گردی