صادرات بوتان پالایشگاه پنجم پارس جنوبی 98 درصد افزایش یافت

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در سه ماه نخست امسال میزان صادرات بوتان این پالایشگاه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 98 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، ایرج خرمدل افزود: همچنین در این مدت تولید پروپان صادراتی در این پالایشگاه نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد رشد نشان می دهد.
وی اظهارکرد: در بازه زمانی یاد شده، 7.5 میلیون بشکه میعانات گازی، 289 هزار تن گاز مایع امل 103 هزار تن بوتان و 186 هزار تن پروپان در پالایشگاه پنجم پارس جنوبی تولید شد.
خرمدل ادامه داد: پالایشگاه پنجم در سه ماه نخست امسال پنج میلیارد و 200 میلیون متر مکعب گاز را فرآورش و به خط سراسری ارسال کرده است.
مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: رکورد بالاترین حجم تولید این پالایشگاه با فرآورش 58 میلیون مترمکعب در 23 خرداد ماه ثبت شد.
وی با بیان این که در بازه زمانی یاد شده، 13 هزار و 500 تن گوگرد دانه بندی در این پالایشگاه تولید شد، افزود: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن 58 درصد رشد داشته است.
خرمدل با اشاره به تامین خوراک پتروشیمی ها از سوی پالایشگاه پنجم اظهارکرد: در سه ماه نخست امسال220 هزار تن اتان به پتروشیمی ها ارسال شده که این مقدار نیز نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن 7.3 درصد افزایش داشته است.
وی به اقدامات زیست محیطی این پالایشگاه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: کاهش آلودگی و حفاظت از محیط زیست از جمله برنامه های پایدار این مجتمع گازی است و براین اساس با برنامه ریزی دقیق در سال گذشته موفق شدیم، میزان گاز سوخته شده در مشعل های پالایشگاه را از 1.26 میلیون مترمکعب در روز به 0.18 میلیون متر مکعب کاهش دهیم.
مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: این پالایشگاه در سال 94 فعالیت های گسترده و مهم دیگری نیز انجام داده که می توان به کاهش ضایعات ارسالی به سمت چاله سوزان، جلوگیری از سوزاندن DSO از طریق تزریق به کاندنسیت و افزایش ظرفیت تولید اتان اشاره کرد.
شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی مسئولیت بهره برداری و نگهداری از فازهای طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی را برعهده دارد.

602/602

کد خبر: 661845

وب گردی

وب گردی