تخلف جدید رانندگان تاکسی تحت عنوان کرایه کولر

دعوای قدیمی رانندگان تاکسی و مسافران بر سر پول خُرد و کرایه، این روزها با گرم شدن هوا، حال و هوای دیگری به خود گرفته است چرا که بعضا دیده شده برخی رانندگان در پی درخواست مسافران برای روشن کردن کولر در این هوای گرم، درخواست کرایه بیشتر تحت عنوان «کرایه کولر» دارند!

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، با این حال ، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران اخذ کرایه بیشتر بابت روشن کردن کولر در تاکسی را خلاف قانون اعلام کرد و گفت: باید راننده تاکسی سیستم سرمایش خود را در اختیار مسافران قرار دهد!

میثم مظفر ، درمورد اخذ کرایه اضافی برخی رانندگان تاکسی به علت روشن کردن کولر در خودرو از مسافران، گفت: راننده تاکسی موظف است در فصل گرما یا سرما، سیستم گرمایش و سرمایش خودرو را به شکل مطلوب و بنا به درخواست مسافران، در اختیارشان قرار دهد.

او افزود: اگر احیانا راننده تاکسی به علت روشن کردن کولر تخطی از نرخ کند و مبلغی را مازاد دریافت کند، شهروندان می‌توانند شکایت خود را از طریق سامانه 1888 و 137 ثبت کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: مسافران با اعلام پلاک خودرو شکایت‌شان را ثبت کنند .

به گفته مظفر، در هیات انضباطی یک کد جریمه در نظر گرفته شده که هم مبلغ اضافی عودت و هم در کارنامه تاکسیران نمره منفی ثبت می شود.

20106

کد خبر: 661931

وب گردی

وب گردی