وزیر خزانه‌داری آمریکا: به اجرای تعهداتمان در برجام پایبندیم

وزیر خزانه‌داری آمریکا در سالگرد حصول توافق هسته‌ای، گفت واشنگتن به تعهدات خود عمل کرده و ایران از منافع برجام بهره‌مند شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، «جک لو» وزیر خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه در سالگرد حصول توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، گفت واشنگتن به تعهدات خود عمل کرده است.

در بیانیه‌ای که لو صادر کرده، توافق هسته‌ای یک «دستاورد» توصیف و عنوان شده است که این توافق «قدرت تحریم‌های همراه با دیپلماسی سخت‌گیرانه» را نشان داد و جهان را امن‌تر کرد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا افزود: «ما با رفع تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای به نحو مندرج در برجام، با صدور دستورالعمل‌های شفاف و به هنگام برای دولت‌ها و بخش خصوصی شرکایمان برای تعامل با ایران، که حالا مجاز شده است، به تعهدات خود ذیل توافق عمل می‌کنیم.»

وی با بیان اینکه بعد از اجرای توافق هسته‌ای، فروش نفت و مراودات اقتصادی ایران با خارج از کشور به میزان قابل توجهی افزایش یافته، نوشته است: «چشمان ما همچنان به این واقعیت باز است که برجام نگرانی‌های خارج از حوزه هسته‌ای از جمله حمایت ایران از تروریسم و برنامه موشک‌های بالستیک را حل نکرده و قرار هم نبوده است که حل کند. ما به استفاده از ابزارهای مختلف خود از جمله تحریم‌ها، برای مقابله با ایران رفتار ادامه خواهیم داد.»

300300

کد خبر: 661945

وب گردی

وب گردی