عدم صدور مجوز برای احداث «مهدکودک» در زندانها/محیط زندانها آسیبهای متعددی را برای کودکان به همراه دارد

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: معتقدم در زندان زنان نباید مهدکودک وجود داشته باشد زیرا به لحاظ تخصصی صلاح نیست به جز کودک زیر ۲سال که نیاز به شیردهی و تماس نزدیک با مادر دارد، کودک دیگری در محیط زندان حضور داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، محمد نفریه ضمن تاکید بر آنکه محیط زندانها آسیبهای متعددی را برای کودکان به همراه دارد و نباید کودکی به علت داشتن مادر زندانی در محیط زندان حضور داشته باشد، افزود: کودکان بالای 2 سالی که دارای مادران زندانی و فاقد سرپرست و یا بدسرپرست هستند، باید به مراکز بهزیستی تحویل داده شوند.

او ادامه داد: کودک بالای دو سال نباید در زندان باشد، اما در حال حاضر برخی کودکان بالای دوسال به دلیل اصرار مادر یا دلایل دیگر هنوز در زندان‌ها هستند.

مدیر کل امور کودکان و نوجوانان در ادامه به تاسیس مهدکودک در زندان‌ها اشاره کرد و گفت: بهزیستی در حوزه صدور مجوز، تربیت مربی و کمک به تجهیز این مهدها آمادگی دارد اما در عمل مشکلاتی برای تاسیس این مراکز وجود دارد و در حال حاضر هیچ‌ مجوزی برای احداث مهدکودک در زندان ها صادر نشده است اما خدمات مراقبتی خوبی برای کودکان ساکن در زندان فراهم کرده‌ایم.

نفریه در ادامه تاکید کرد:صلاح می‌دانیم که این کودکان از زندان بیرون آمده و تا آزادی مادر در مراکز بهزیستی حضور داشته باشند.

20106

کد خبر: 662020

وب گردی

وب گردی