امامی کاشانی:  باید به آمریکا گفت تروریسم و جنایتکار شما هستید

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: وقتی می‌بینیم در سوریه و عراق و مناطق مختلف اراذل و اوباش‌ها را با پول آل سعود و قدرت آمریکا جمع می‌کنند و نام جنایتشان را دفاع از حق می‌گذارند به حقانیت اخبار قرآن پی می‌بریم. می‌بینیم که در کنگره آمریکا مصوبه می‌گذارند که ایران از تروریسم حمایت می‌کنند. باید به آنها گفت تروریسم و جنایتکار شما هستید.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله امامی کاشانی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به آیات اخباری قرآن گفت: آیات اخباری قرآن در گذشته مطرح شده اما در دنیای امروز شاهد اتفاق افتادنش هستیم. امروز شاهد حرکات تروریستی هستیم. از یک طرف یمن را می‌کوبند از طرف دیگر آل سعود کوچک و بزرگ را می‌کشد اما نشان می‌دهند که کارشان درست است.

وی در ادامه گفت: وقتی می‌بینیم در سوریه و عراق و مناطق مختلف اراذل و اوباش‌ها را با پول آل سعود و قدرت آمریکا جمع می‌کنند و نام جنایتشان را دفاع از حق می‌گذارند به حقانیت اخبار قرآن پی می‌بریم. می‌بینیم که در کنگره آمریکا مصوبه می‌گذارند که ایران از تروریسم حمایت می‌کنند. باید به آنها گفت تروریسم و جنایتکار شما هستید.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به موضوع حقوق‌های نامتعارف برخی مدیران دولتی اظهار داشت: جامعه ما باید جامعه‌ای باشد معتقد به تقوا.

وی تصریح کرد: جامعه‌ای اسلامی است که منتظر امام عصر باشد. نظام ما نیز که جمهوری اسلامی است، ملتش باید در مسیر امام زمان یعنی متعهد به صفات پسندیده باشد.

امامی کاشانی در ادامه اظهار داشت: بر اساس حدیث شریف امام حسن عسگری که فرموده است در جامعه مهدوی، مردم منتظر امام عصر هستند و باید اهل ورع باشند، ورع یعنی شدت تقوا و داشتن حیای کامله.

خطیب جمعه تهران تصریح کرد: اگر حیا نباشد، ورع در انسان کم می‌شود و لذا توصیه می‌کنم به ورع و تقوا تا راهمان راه ظهور منجی(عج) باشد.

وی در ادامه با اشاره به نکته‌ای که مقام معظم رهبری در نماز عید فطر فرمودند، اظهار داشت: رهبر انقلاب، در خطبه عید فطر، مسئله‌ حقوق‌های ظالمانه را بیان کردند و این برداشت‌ها را غلط اعلام کردند. من نیز در این خطبه به این موضوع اشاره می‌کنم زیرا برداشت‌های غلط، اگرچه با داشتن یک اجازه، یک آیین‌نامه و یک چیزی که برخی به عنوان مقررات برای خودشان درست کردند انجام شده است، باز هم ظالمانه است.

خطیب جمعه تهران تصریح کرد: مقرر کردن دریافتی در برخی دستگاه ها بر اساس آیین نامه‌های مقدماتی، در مقطعی پیش آمده و ادامه یافته است.

امامی کاشانی عنوان کرد: باید به این مسئله حتماً توجه شود زیرا این موضوع که پیش آمده و ادامه یافته، از گذشته بوده و این بلا و مصیبت باید به طور جدی با آن برخورد شود و مقام معظم رهبری نیز فرمودند که با همت و اهتمام جلوگیری شود.


وی افزود: حقوق‌ها و دریافتی‌های نجومی، منحصر به خزانه دولت نیست بلکه باید درباره موقوفات و امول عمومی، مراقبت لازم به عمل آید.

خطیب جمعه تهران خاطرنشان کرد: برداشت پول از بیت‌المال، به نام‌ها و اسامی گوناگون، گناهی بزرگ نسبت به صاحبان این اموال است.

امامی کاشانی، با اشاره به نامه چهل و یکم امام علی(ع) در نهج‌البلاغه گفت: سران سه قوه مسئولیت دارند که به این موضوع نظم بدهند و با قانون درست و بر اساس نیاز، لیاقت و کار، به مسئولین حقوق پرداخت کنند؛ همانگونه که امیرالمومنین(ع) به حاکم بصره که عبدالله بن عباس و یا عبیدالله بن عباس است تذکر دادند که در قیامت، او مورد لعن و خشم خداوند قرار می‌گیرد.

امامی کاشانی با بیان اینکه امام علی(ع) در ادامه نامه به حاکم بصره فرموده‌اند ازدواج، خوردن و پوشیدن تو حرام است زیرا از بیت‌المال برداشت کرده‌ای و اگر دو نور چشمم یعنی حسن و حسین، چنین می‌کردند، نزد من، دیگر این دو فرزند، رفاقت پدر و فرزندی نداشتند.

خطیب موقت تهران اظهار داشت: این چند نکته را برای این گفتم که آن‌هایی که برداشت کردند باید قبل از عذابی که خداوند در روز قیامت برای آن‌ها در نظر گرفته است، این پول‌ها را برگردانند.

امامی کاشانی در ادامه افزود: اما آن چیزی که به مسئولین عرض می‌کنم، همان بیان امیرالمومنین(ع) است که اگر حسن و حسین نیز چنین می‌کردند، از چشم من می‌افتادند و دیگر رفاقت پدر و فرزندی میان ما وجود نداشت.

وی خاطرنشان کرد: نکته بسیار مهم، این است که این اموال، جزء خزانه دولت نیست بلکه جزء اموال عمومی است که باید مراقب این اموال بود.

خطیب جمعه تهران افزود: برداشت این پول‌ها گناه بزرگی است که هرچند با نام‌های مختلف انجام شده باشد، باز هم نابخشودنی است.

امامی کاشانی در نکته دوم، توجه جامعه را به عفاف و حجاب جلب کرد و گفت: جامعه ما باید به سمت جامعه امام عصر برود و با توجه به قرارگیری ما در هفته عفاف و حجاب، باید بگویم که عفاف و تقوا به نفع تمام زنان است و خانمی که حجاب خود را مراعات نمی‌کند، به ضرر دختران خود عمل کرده است زیرا جوانان عیاش در کوچه و بازار، خودشان را قانع می‌کنند که این ضربه بزرگی به ازدواج است پس جامعه‌ای که منتظر امام عصر است، باید به سمت خواسته‌ او حرکت کند.

خطیب موقت این هفته تهران، در نکته سوم خود، با اشاره به سخنان رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: نکته بسیار مهم که باید در ادامه فرمایشات رئیس سازمان بهزیستی بگویم، مسئله پیشگیری است. تکنولوژی در کشور ما آنقدر بالا است که حتی بسیاری از کشورهای همسایه، این وسایل را ندارند. با همکاری صدا و سیما و مراکزی که این امکانات را دارند و همچنین توجه وزیر بهداشت، مردم آگاه می‌شوند که می‌توانند از داشتن فرزندانی معلول و عصبی به وسیله اعمال پیشگیرانه جلوگیری کنند.

201/201

کد خبر: 662031

وب گردی

وب گردی