طراحی و ثبت بی حس کننده گیاهی دندان Miro توسط محققان دانشگاه آزاد اسلامی

پس از طراحی و ثبت دستگاه تشخیص بیماری ادم گوده گذار میرو توسط دو بانوی محقق و پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی، اختراعی دیگر به نام بی حس کننده گیاهی میرو توسط این تیم به ثبت رسید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه‌آزاد اسلامی، رقیه رضایی گیگلو استاد و محقق دانشگاه آزاد اسلامی و عضو باشگاه پژوهشگران جوان در خصوص این اسپری گفت: اسپری گیاهی دندان میرو، با عملکرد بی حس کننده، ضدالتهاب، خوشبو کننده دهان و دندان، ترکیبی از میخک، پنیرک و نعناع است که برای اولین بار به صورت اسپری و کاملا گیاهی ثبت و نمونه سازی شده است.

عضو باشگاه پژوهشگران جوان افزود: با جایگزین شدن این اسپری گیاهی به جای مسکن ها و آنتی بیوتیک های شیمیایی بخصوص در کشور ما که منبع غنی از گیاهان دارویی است، می توان به درمان عفونت و التهاب لثه ودرد دندان کمک شایانی کرد.

رضایی با بیان این که مسکن های گیاهی دندان موجود در بازار بصورت قطره و دهانشویه بوده و صرفا مسکن هستند، گفت : اسپری گیاهی میرو برای اولین بار به شکل اسپری ثبت شده که این خود یک مزیت است چراکه استفاده از این شکل دارویی برای افراد سالمند و کودکان خیلی راحت بوده و علاوه بر مسکن می تواند عفونت ها را درمان و خوشبو کننده دهان و دندان باشد.

این محقق و استاد دانشگاه‌آزاد اسلامی گفت: ورود این اسپری در عرصه تولید می تواند گام های موثری در التهاب و عفونت لثه و مسکن دندان بدون هیچگونه عوارض ناشی از ترکیبات شیمیایی آن باشد.

در ادامه مینا بابازاده فرخران دانش آموخته و محقق دانشگاه آزاد اسلامی و عضو باشگاه پژوهشگران جوان به خواص درمانی این اسپری اشاره کرد و افزود: میخک بدلیل داشتن یک ماده شیمیایی بسیار قوی بنام بی حس کننده اوژنول نه تنها خاصیت بی حس کننده دارد بلکه سبب مهار اعصاب و توقف درد و موجب مهار هدایت پیام ها از گیرنده های حسی درد بطور محیطی می شود.

او افزود: همچنین میخک با مهار التهاب و تاثیر بر مسیر درد بصورت مرکزی موجب تسکین درد مزمن شده و با مهار مسیرهای سیکلواکسژناز در بیماری التهابی موثر است. اثرات عصاره پنیرک عمدتا مربوط به موسیلاژ و آنتوسیانتین آن است که یکی از مهمترین داروهای ضد التهاب و ضدعفونی کننده است.

بابازاده با بیان اینکه نعناع دارای ماده ای بنام منتول دارای خاصیت آنتی اکسیدانی، آرامبخش و ضد درد است، گفت: همچنین بر اساس نتایح حاصل از مطالعات انجام شده در حیوانات، منتول با فعال کردن سیستم اپیوئید درون زاد و یا حدودی با اثر بی حس کننده موضعی بدون داشتن خواص ضد التهابی، اثرات ضد درد را ایجاد و بدلیل بو و عطر بسیار نافذی که دارد در اسپری دندان میرو بعنوان خوش بو و خوش طعم کننده دهان استفاده شده است.

20104

کد خبر: 662177

وب گردی

وب گردی