رئیس دانشگاه آزاد اردبیل خبر داد:   اجرای 503 طرح پژوهشی در دانشگاه آزاد اردبیل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: طی دو سال اخیر بیش از 503 طرح پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل توسط دانشجویان و اساتید این واحد عملیاتی و اجرایی شده است.

به گزارش ایسکانیوز، علی شامل با اعلام این خبر بیان کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، دانشگاه آزاد که در درآمدزایی و هزینه کرد خوداتکا بوده و ریالی اعتبار دولتی نمی‌گیرد بلکه از محل شهریه دانشجویان ارتزاق می‌کند امر پژوهش و مطالعات دامنه‌دار در این حوزه را به عنوان اولویت مدنظر قرار داده است هر چند که تلاش ما بر این است که با اجرای طرح های مختلف در حوزه علمی، تحقیقاتی و پژوهشی بتوانیم دانشگاه آزاد را به یک منبع درآمد مستقل از شهریه دانشجویان متصل کنیم.

وی گفت: قطعا جدا شدن دانشگاه آزاد از وابستگی به شهریه دانشجوها از نظر تامین منابع و درآمدزایی رویکردی است که به جد دنبال می‌کنیم که در این راستا 13 طرح برون دانشگاهی در حال اجرا است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: طی دو سال اخیر بیش از 503 طرح پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل توسط دانشجویان و اساتید این واحد عملیاتی و اجرایی شده است.

شامل، فعالیت مرکز رشد گیاهان دارویی با استقرار 17 شرکت فناور در این حوزه را یادآور شد و گفت: توسعه و تقویت مرکز رشد آی‌تی، امضای تفاهمنامه ملی استانی و بین‌المللی با ادارات، نهادها و مجموعه‌های پژوهشی و دانشگاهی، اجرای 503 طرح پژوهشی در دو سال اخیر و چاپ 3 هزار و 670 عنوان مقاله که بخش عمده‌ای از آنها مربوط به مقالات بین‌المللی و چاپ شده در مجلات ISI بوده، انجام شده است.

وی به ثبت 104 اختراع در واحد اردبیل و چاپ 59 عنوان کتاب در این مجموعه دانشگاهی اشاره کرد و یادآور شد: عضویت در شبکه آزمایشگاهی بین‌المللی و تامین امکانات مورد نیاز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها برای ارائه خدمات آنلاین در قالب شبکه‏ای عظیم و گسترده از دیگر برنامه‌های پژوهشی واحد اردبیل بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل از اقدام جدی این دانشگاه برای راه‌اندازی و تشکیل آزمایشگاه مرکزی مرجع آنالیز بیوشیمی و نانوتکنولوژی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی پارک فناوری شفا قرار است مراکز رشدی که به مرحله تجاری‌سازی می‌رسند به این پارک منتقل شده و با اختصاص زمینی به آنها فعالیت‌هایشان را انجام دهند.

شامل از ایجاد مرکز مشاوره‌ علمی دیجیتالی (دیجی مشاور) خبر داد و گفت: ما در این مرکز در رشته‌هایی همچون حقوق و روانشناسی به عموم مردم خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌کنیم.

وی از برگزاری نوزدهمین کنفرانس سراسری برق در دانشگاه آزاد اسلامی در آبان ماه امسال خبر داد و افزود: ماه آینده نیز اردبیل میزبان کنفرانس سراسری تحلیل پوششی داده‌ها با حضور متخصصان و اساتید برجسته دانشگاهی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل به فعالیت مرکز تحقیقات گیاهان دارویی با ارائه 17 طرح اولیه خبر داد و گفت: 6 طرح منجر به عقد قرارداد شده و 32 طرح دانش بنیان نیز به مرکز پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد ارائه شده است که از این طرح 17 طرح مصوب و 6 طرح نیز به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

شامل از عضویت دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در ستاد سلول‌های بنیادین و همچنین ایجاد آزمایشگاه ژنتیک در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل خبر داد.

20101

کد خبر: 662261

وب گردی

وب گردی