دستور عجیب مدیرعامل آتش نشانی/ وقتی صحبت از شهید ممنوع می شود

مدیرعامل سازمان آتش نشانی هر گونه صحبت در رابطه با «علی قانع» شهید آتش نشانی را از سوی همکارانش ممنوع کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، بامداد روز جمعه، پس از تماس یک شهروند با سامانه 125، زنگ 4 ایستگاه 27، 98، 55 و 102 آتش نشانی به صدا در می آید.

آتش نشان ها زمانی که برای حضور در یک عملیات دشوار آماده می شوند هیچ کدامشان گمان نمی کنند که در این عملیات قرار است یکی از همکاران خود را از دست دهند.

ساختمان 4 طبقه در حال سوختن در آتش است و کانون آتش سوزی، زیر زمین ساختمان در محله جنت آباد است.

آتش نشان ها وارد ساختمان می شوند و 15 نفر را از محل آتش سوزی خارج می کنند.

در این میان اما، یک نفر در زیر زمین ساختمان تنها مانده و به دلیل مشکلات جسمی و حرکتی قادر به حرکت کردن نیست.علی قانع، یکی از آتش نشان ها، تلاش می کند جان پیر زن 89 ساله را نجات داده و او را سالم از محل آتش سوزی خارج کند اما به دلیل شدت آتش علاوه بر پیرزن، آتش نشان نیز پس از اعزام به بیمارستان، جان خود را از دست می دهد.

در این حادثه، از پیر زن، تنها یک ویلچر در کنار یک تخت سوخته باقی می ماند و از آتش نشان شهید، دو پسر 3 و 7 ساله که باید روزهای آینده زندگیشان را بدون پدر پشت سر بگذارند.

خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان برای صحبت با همکاران شهید علی قانع با ایستگاه 27 آتش نشانی تماس گرفت اما پاسخ مسئول این ایستگاه به درخواست مصاحبه با همکاران آتش نشان فداکار جای تعجب داشت.

وی اعلام کرد که با دستور مستقیم سعید شریف زاده، مدیرعامل سازمان آتش نشانی هیچ یک از آتش نشان ها اجازه ندارند در رابطه با علی قانع صحبت کنند.

در این میان، این سوال مطرح می شود که چرا صحبت در رابطه با یک آتش نشان باید ممنوع باشد؟ مگر قرار است سوالات امنیتی مطرح شده و یا به امور شخصی و خانوادگی آتش نشان ورود شود؟

مسئولان سازمان آتش نشانی به جای استقبال از پرداخته شدن به فداکاری آتش نشان خود، صحبت در رابطه با او را ممنوع اعلام کرده اند. این نهاد به جای اینکه نسبت به انتشار مصاحبه، گزارش و خبر در خصوص علی قانع اقدام کرده و با همکاران و خانواده این شهید گفت و گو داشته باشد، رسانه ها را از پرداختن به این موضوع منع کرده است.

رئیس سازمان آتش نشانی در حالی رسانه ها را نامحرم می داند که از روز گذشته تاکنون، خبرگزاری ها و روزنامه های زیادی به پوشش این فداکاری آتش نشان پرداخته اند.


مراسم تشییع آتش نشان شهید روز یکشنبه برگزار می شود.

آتش نشان فداکار تهرانی در حین نجات جان پیرزن 89 ساله به شهادت رسید.

105105

کد خبر: 662325

وب گردی

وب گردی