مدیریت صحیح، جلوی زنانه شدن اعتیاد را می گیرد

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت صحیح و اصولی متولیان و مسئولان اجرایی کشور می تواند جلوی زنانه شدن اعتیاد در جامعه را بگیرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، سهیلا جلودارزاده گفت: از آنجا که اکنون اعتیاد به سمت زنانه شدن پیش رفته است، باید اقداماتی صورت گیرد تا بتوان برخی از مشکلات و آسیب های اجتماعی ناشی از این معضل در جامعه کاهش یابد، اگرچه تاکنون فعالیت هایی صورت گرفته اما کافی نیست.
او با بیان اینکه تا چند سال گذشته آمار زنان معتاد در کشور بسیار ناچیز بود، ادامه داد: اکنون آمار اعتیاد در میان زنان در برخی از شهرستان ها به شدت بالا رفته که نیازمند توجه جدی همه مسئولان است.
براساس آمارها تا چند ساله گذشته فقط پنج درصد جمعیت معتادان را زنان تشکیل می دادند اما اکنون از جمعیت یک میلیون و 325 هزار معتاد در کشور، 10 درصد آنان زن هستند.
این نماینده مجلس گفت: باید به فکر درمان و آسیب شناسی آن رفت که آیا به دلیل عدم مشارکت اجتماعی و یا نبود فرصت های شغلی برای زنان است که این قشر به سمت اعتیاد رفته اند؟
او گفت: آیا اعتیاد برای زنان درآمد زا شده است یا اینکه سیستم هایی به عنوان منابع درآمدی از زنان استفاده می کنند، که اینگونه روز به روز بر تعداد آمار زنان معتاد افزوده می شود.
جلودارزاده افزود: اگرچه بررسی های اجتماعی در زمینه زنانه شدن اعتیاد انجام شده است اما باید فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز به صورت ویژه این موضوع را جمع بندی کنند و به سمت اصلاح قوانین در این زمینه نیز پیش برویم.
او گفت: اعتیاد در یک خانواده بلایی خانمانسور است اما زمانی که مادر یک خانواده به اعتیاد مبتلا شود، آن بلا گریبان همه اعضای خانواده را می گیرد، پس همه باید با عزم جدی برای حل مشکلات اعتیاد زنان تلاش کنیم تا بخش عمده ای از آسیب ها و گرفتاری های خانواده ها حل شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد، با ایجاد فرصت های شغلی برای بانوان و حمایت از اقشار مختلف زنان، بتوان زمینه های کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه خانواده را کاهش داد چون اعتیاد زنان کانون بسیاری از خانواده ها را از هم متلاشی کرده است.
او گفت: در صورتی که همه دستگاه های اجرایی بتوانند برنامه های مفید و موثری در حوزه زنان داشته باشند و حمایت از زنان صورت گیرد بهتر می توان جلوی زنانه شدن اعتیاد را گرفت تا شاهد جامعه ای سالم باشیم.
جلودارزاده ادامه داد: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فراکسیون زنان نیز این موضوع را به عنوان یکی از اولویت های خودمان قرار می دهیم تا بتوانیم در خانه ملت، نیز حساسیت همگان را برای رفع این مشکل برانگیزیم.
20103

کد خبر: 662372

وب گردی

وب گردی