غزال ایرانی به کهریزک می آید

خودروی خورشیدی موسوم به غزال ایرانی در مسیر تور دریای خزر تا خلیج فارس، فردا یکشنبه 27 تیر سال جاری ازساعت 10 صبح به بعد  ساعاتی را میهمان آسایشگاه خیریه کهریزک خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک؛ در یک برنامه ریزی از پیش تعیین شده، سازندگان خودروی خورشیدی غزال ایرانی 3 برآن شدند تا پروژه تور دریای خزر تا خلیج فارس را به اجراء بگذارند.

این خودروی خورشیدی که در دانشکده مهندسی مکانیک وپردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران در سال 94 طراحی وساخته شده است، قرار است در یک تور 8 روزه حرکت خود را از بندر انزلی آغاز و در مروارید زیبای خلیج فارس- جزیره کیش به کار خود پایان دهد.

این خودرو همچنین در مسیر حرکت خود از شهرهای رشت و قزوین، تهران وکاشان، اصفهان ویزد، شیراز و بندرعباس عبور خواهد کرد تاضمن توقف دراین شهرها، پاسخگوی بازدیدکنندگان از اقشار مختلف جامعه بویژه فعالان حوزه صنعت باشد.

غزال ایرانی 3 قرار است در دومین روز از مسیر حرکت خود در تهران، ساعاتی را میهمان آسایشگاه خیریه کهریزک بوده، پس از آن به حرم مطهر امام راحل برود.

گفتنی است خودروی خورشیدی غزال ایرانی 3، درسال 94 توسط تیم خودرو خورشیدی دانشگاه تهران به عنوان تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین المللی استرالیا 2015 شرکت کرد.

این خودرو همچنین باحضور 46 تیم از 25 کشور مطرح جهان به رقابت پرداخت که در پیست سرعت در شهر داروین بین 12 تیم شرکت کننده در کلاس کروز مقام سوم ودر مسابقات 3000 کیلومتری از شهر داروین به آدلاید استرالیا مقام هفتم را از آن خود کرد.

105105

کد خبر: 662410

وب گردی

وب گردی