۵ دانشگاه و مرکز پژوهشی به مراکز برتر بین المللی تبدیل می شوند

معاون پژوهشی وزارت علوم از اجرای ۴ پروژه اقتصاد مقاومتی در این وزارتخانه خبر داد و گفت: بازنگری و اصلاح نظام آموزش عالی برای تحقق کارآفرینی یکی از پروژه های این وزارتخانه است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، وحید احمدی شب گذشته در اخبار ۲۰ شبکه چهار سیما گفت: پروژه های اقتصاد مقاومتی وزارت علوم برای یک دوره ۴ ساله تدوین شده اند و این پروژه ها باید تا سال ۹۹ اجرا شوند.

او افزود: طراحی الگوی تغییر و ارتقای نقش دانشگاه ها در حل بحران دستگاه ها و بنگاه های اقتصادی یکی دیگر از برنامه های اقتصاد مقاومتی وزارت علوم است که این برنامه دارای ۱۳ راهبرد عملیاتی است.

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: تهیه اطلس نیازمندی های دستگاه ها، تدوین مدل های کاربری و ارائه فرصت های مطالعاتی در صنعت از راهبردهای این برنامه است.

احمدی با بیان اینکه دانشگاه ها ملزم به اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی وزارت علوم هستند، گفت: پیاده سازی نظام آمایش آموزش عالی برنامه سوم این وزارتخانه در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

او گفت: تبدیل ۵ دانشگاه و مرکز پژوهشی به مراکز برتر بین المللی چهارمین برنامه وزارت علوم برای حوزه اقتصاد مقاومتی است.

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: شاخص ها و نحوه اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی این وزارتخانه تعیین شده اند و با تصویب جزئیات در ستاد اقتصاد مقاومتی کشور اجرایی خواهند شد.

20104

کد خبر: 662509

وب گردی

وب گردی