راه اندازی رشته های مورد نیاز بانوان خانه دار با کمک واحد الکترونیک پیگیری می شود

جلسه شورای راهبردی زنان فرهیخته با حضور دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فاطمه طباطبایی رییس شورای راهبردی زنان فرهیخته و دیگر اعضا عصر روز گذشته برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در این جلسه دکتر میرزاده ضمن تقدیر از عملکرد بانوان روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از شورای زنان فرهیخته خواست تا برای رفع مشکلاتی واحدهایی که مسئولیت آنها را بانوان برعهده دارند، برنامه ریزی کرده و به صورت منظم از آنها بازدید بعمل آورند.

او همچنین از این شورا خواست تا زمینه برای جذب بیشتر دانشجو بویژه بانوان خانه دار را فراهم کند.

او درخصوص اهمیت این موضوع گفت: فراهم کردن زمینه ادامه تحصیل بانوان جامعه موجب تغییر در سطح بهداشت و شرایط اقتصادی خانواده ها شده و از این طریق تاثیر بسزایی در کاهش هزینه های ملی برجای خواهد گذاشت.

دکتر میرزاده با اشاره به استفاده از ظرفیت های واحد الکترونیک برای برگزاری دوره های رشته های مورد نیاز بانوان خانه دار، گفت: در حال حاضر این واحد دارای 15 هزار دانشجو است که مخاطبان آن شامل افراد شاغل و یا ایرانیان مقیم خارج از کشور بوده که علاقمند به تحصیل در دانشگاه های ایران هستند. شورای راهبردی زنان فرهیخته با مشورت این واحد می تواند اقدام به راه اندازی رشته های مورد نیاز بانوان کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: در جوامع توسعه یافته حدود 30 درصد ز افراد جامعه دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و این درحالی است که در جامعه ما این عدد حدود 14 درصد است، بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی این پتانسیل را دارد که جمعیت بالایی از زنان خانه دار را تحت آموزش قرار داده و به آنها مدارک معتبر نیز ارائه دهد.

همچنین در ادامه این جلسه، روسای واحدهای پردیس، تهران غرب، گرمسار، فلاور جان و جاسک به ارائه گزارشی از فعالیت های خود در این واحدها پرداختند.

20104

کد خبر: 662548

وب گردی

وب گردی