دلایل انتقاد به نیروی انتظامی در برخورد با بدحجابی

مسئول بسیج جامعه زنان گفت: برخی دستگاه‌ها که در موضوع عفاف و حجاب مسئولیت دارند، برای سرپوش گذاشتن بر بی‌عملی خود، به عملکرد نیروی انتظامی انتقاد می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر مینو اصلانی با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های مختلف در زمینه عفاف وحجاب افزود: وزارت ارشاد نقش زیادی در نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف در کشور دارد در حالی که به این مهم توجه لازم نمی شود.

موفقیت برنامه‌های هفته عفاف و حجاب

او با اشاره به برنامه های انجام شده در هفته حجاب و عفاف، این برنامه ها را موفقت آمیز دانست و گفت: تجمع سراسری «حافظان حریم خانواده» که در شهرهای مختلف کشور و با شرکت صدها هزار نفر از شهروندان برگزار شد، نشان دهنده عشق و علاقه قلبی مردم کشورمان به حریم خانواده است که وظیفه مسئولان را در این زمینه بیشتر می کند.

او اکید کرد: در حال حاضر شاهدیم وضعیت حجاب و عفاف در میان برخی هنرمندان و در پاره ای از تولیدات سینمایی و تلوزیونی مطلوب جامعه نیست و همچنین برخی هنرمندان با پوشش نامتعارف در فستیوال‌ها و جشنواره های بین المللی حاضر می شوند.

مسئول بسیج جامعه زنان ادامه داد: اگرچه وضعیت حجاب و عفاف در میان بسیاری از هنرمندان قابل تقدیر است اما در مواردی که هنجارشکنی دیده می شود، اقدام موثری از سوی مسئولان وزارت ارشاد نمی بینیم.

نیروی انتظامی در موضوع حجاب تنهاست

اصلانی گفت: وزارتخانه های مختلف مثل وزارت ارشاد اسلامی، وزارت کشور، آموزش و پرورش و آموزش عالی و ... باید به صورت جدی به این موضوع ورود کنند زیرا بخشی از مشکلات عفاف و حجاب در کشور ناشی از ولنگاری فرهنگی در نهادهای مسئول در کشور است.

او با بیان اینکه قانون حجاب و عفاف به درستی در کشور اجرا نمی شود گفت: دستگاه هایی که مسئول رسیدگی به وضعیت حجاب و عفاف در کشور هستند، خود دچار بی عملی هستند و در حالی که اقدام موثری از آنها نمی بینیم، از عملکرد دیگر نهادها که با دلسوزی وارد عرصه شده اند، انتقاد می کنند.

مسئول بسیج جامعه زنان با حمایت از عملکرد نیروی انتظامی در برخورد با هنجارشکنان در موضوع حجاب و عفاف خاطرنشان کرد: انتقادات به عملکرد نیروی انتظامی در مواجهه با بدحجابی در کشور ناشی از بی توجهی دیگر مسئولانی است که می خواهند از این طریق، بر عملکرد ضعیف خود سرپوش بگذارند.

105105

کد خبر: 662562

وب گردی

وب گردی