تولید بنزین یورو ٤ پارسال به ٢٥ میلیون لیتر رسید

رئیس جمهوری گفت: پیش از دولت یازدهم روزانه تنها ٢ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ در کشور تولید می‌شد و در دولت یازدهم و پارسال این رقم به ٢٥ میلیون لیتر در روز رسیده است.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، که امروز (یکشنبه، ٢٧ تیرماه) به استان کرمانشاه سفر کرده است در اجتماع بزرگ مردم این استان با اشاره به این که تنها هنر عده‌ای اقلیت اما پر صدا، دمیدن روح یاس در جامعه و سیاه نمایی است، گفت: این عده اگرچه بسیار اقلیت هستند، اما صدایشان بلند است و اقدامهای بزرگی را که ملت ایران در مسیر توسعه و پیشرفت انجام داده‌اند، نمی‌بینند.

رئیس‌ جمهوری افزود: ملت ایران یک روز دست متجاوز را از این سرزمین قطع کرد و امروز هم با برجام دست متجاوزان صهیونیسم، ابرقدرتها و آمریکا را قطع کرده است.

عده‌ای از قطع دست متجاوزان به اموال مردم و سو استفاده کنندگان از تحریم نگرانند

وی با بیان این که عده‌ای از قطع دست متجاوزان به اموال مردم و سو استفاده کنندگان از تحریم نگرانند، تصریح کرد: نباید کسی از قطع شدن دست متجاوزان و تثبیت حق ملت ایران ناراحت باشد، در دورانی، به سالها و دهه‌ ها قبل برگشته بودیم، به نحوی که جابجایی پول را از طریق صرافیها انجام می‌دادیم، اما اکنون از روشهای مدرن استفاده می‌کنیم و مشکلات را حل و فصل کرده‌ایم، مگر کسی پیدا می‌شود که از این شرائط ناراحت باشد؟

روحانی تصریح کرد: این که کسی در پس تحریم به دنبال غارت اموال ملت بوده و ٢ میلیارد و ٧٠٠ میلیون دلار مردم را به غارت ببرد البته که باید از شرائط جدید ناراحت باشد.

مردم منتظر بازگشت اموال غارت شده به بهانه تحریم هستند

رئیس جمهوری با بیان این که مردم منتظر بازگشت اموال غارت شده به بهانه تحریم هستند، عنوان کرد: از قوه قضاییه می‌خواهم در برابر متجاوزان به اموال مردم یک لحظه درنگ نکند، زیرا مردم منتظر حکم نهایی و بازگشت اموال ملت به خزانه عمومی هستند، مگر مردم فراموش می‌کنند که کسانی به بهانه تحریم، اموال آنها را به روشهای مختلف غارت کردند.

وی در ادامه سخنان خود به موضوع پرداختهای غیرمتعارف اشاره کرد و گفت: با کمال صراحت به ملت ایران اعلام می‌کنم که متاسفانه در سالهای گذشته تخلفهایی در همه دستگاههای کشور، در این زمینه انجام شده است و این تخلفها تنها به قوه مجریه اختصاص ندارد، بلکه مربوط به همه دستگاهها و نهادهای عمومی است که در روزهای آینده در مصاحبه مفصلی، ابعاد مختلف آنرا برای مردم بیان خواهم کرد.

نهادهای نظارتی در بحث فیشهای حقوقی به وظایف خود دقیق و به هنگام عمل نکردند

روحانی با تاکید بر لزوم مقابله با این مشکل و اهتمام دولت یازدهم برای حل و فصل آن، افزود: اگر چه دستگاههای نظارتی فراوانی در کشور وجود دارد، اما در این جهت به همه وظایف خود دقیق و بهنگام عمل نکردند و لازم است از این به بعد با دقت بیشتری در این زمینه عمل کنند.

بزرگ کردن تخلف عده‌ای اندک و انتشار چند فیش حقوقی، مردم دزدیهای میلیاردی در گذشته را فراموش نمی‌کنند

رئیس جمهوری با اشاره به این که با بزرگ کردن تخلف عده‌ای اندک و انتشار چند فیش حقوقی، مردم دزدیهای میلیاردی در گذشته را فراموش نمی‌کنند، تصریح کرد: البته اگر تخلفی در گوشه‌ای انجام شده این بدین معنا نیست که مردم دزدیهای قبلی را فراموش خواهند کرد، اگر کسی مدام قصد دارد مسئله فیشهای حقوقی را بررسی کند تا به واسطه آن دزدیهای گذشته فراموش شود، همه بدانند که مردم آن دزدیها را فراموش نکرده و از دادگاههای قضایی می‌خواهند که عوامل آن دزدیها را به سزای اعمالشان برسانند.

وی تاکید کرد: مردم، اهمال، قصور و یا تقصیری که چند سال پیش انجام شده و به دلیل آن آمریکا ٢ میلیارد دلار از پول ملت را برداشته و نیز تخلف سه هزار میلیاردی و ١٢ هزار میلیاردی را فراموش نخواهند کرد.

روحانی عنوان کرد: دولت به مردم قول می‌دهد که موضوع حقوقهای غیرمتعارف را حل و فصل کرده و آنرا به مردم گزارش دهد و در عین حال تخلفهای گذشته و مبارزه با فساد را به عنوان یک اصل اساسی و با جدیت دنبال کند.

رئیس جمهوری در ادامه با بیان این که ملت ایران در کنار برخورداری از نقاط برجسته از کاستیهایی نیز رنج می‌برد، گفت: امروز مردم ایران با مشکلاتی در زمینه آب، ‌محیط زیست، بیکاری، رکود، نامناسب بودن محیط کسب و کار، مشکل حمل و نقل در کنار مشکلات منطقه‌ای و جهانی، مواجه هستند.

وی افزود: متاسفانه امروز ایران در کنار کشورهایی قرار دارد که هنوز فکر می‌کنند با کودتا می‌توان قدرت را جابجا کرد و در منطقه‌ای هستیم که افرادی فکر می‌کنند که با تانک و توپ و هلیکوپتر می‌توانند حکومت مردمی را سرنگون کنند.

٢ هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان برای آب استان کرمانشاه اختصاص داده شده است

روحانی تصریح کرد: دولت یازدهم ٨ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مهار آبهای مرزی ایران بویژه غرب کشور، اختصاص داده است که فقط برای استان کرمانشاه در سال ٩٣ بیش از ٦٠٠ میلیارد تومان اختصاص یافته است و در سال ٩٤ نیز ١٤٠٠ میلیارد تومان برای طرح کنترل آبهای استان سرمایه‌ گذاری شده و تا پایان امسال هم ٢ هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان برای طرحهای آب استان کرمانشاه اختصاص خواهد یافت.

رئیس‌ جمهوری در ادامه به مشکل استان در زمینه محیط زیست، ریزگردها و اقدامهای دولت در این حوزه اشاره کرد و گفت: یکی از تلاشهای دولت یازدهم تمرکز بر موضوع محیط زیست است، از دریاچه‌ای که در حال خشک شدن بود و می‌توانست ١٢ میلیون نفر را با مشکل گرد و غبار نمک مواجه کند که اقدامهای فراوانی برای رفع این مشکل انجام شده تا مشکلاتی که در زمینه ریزگردها برای برخی از استانهای کشور ایجاد شده است.

وی گفت: قبل از دولت یازدهم روزانه فقط ٢ میلیون لیتر بنزین یورو٤ تولید می‌شد و در دولت یازدهم و در سال گذشته این رقم به ٢٥ میلیون لیتر در روز رسیده است، ضمن این که نیروگاههای کشورمان تا سال ٩٢، ٤٣ درصد از سوخت مایع استفاده می‌کردند، اما در سال گذشته این رقم به ١٨ درصد رسیده و در امسال به ٩ درصد خواهد رسید و همه این موارد در جهت حفاظت از محیط زیست و کاستن از مشکلات مردم در این زمینه است.

برای حل مشکلات زیست محیطی و ریزگردها به اقدامهای محلی و همکاریهای منطقه‌ای نیاز داریم

روحانی افزود: کانون ریزگردها از کشورهای همسایه است که نیازمند اقدامهای منطقه‌ای و بین‌المللی در این زمینه هستیم که رایزنیها و اقدامهای لازم در این زمینه آغاز شده است.

رئیس جمهوری پیش‌بینی اقدامهای فوری و موقتی را در استانهایی که با مشکل ریزگردها مواجه هستند، ضروری دانست و گفت: سیستم پیش‌بینی آب و هوا باید قوی و به روز باشد تا مردم زودتر از شرائط آب و هوایی اطلاع یابند، ضمن این که باید اماکن عمومی از جمله مدارس عایق‌بندی شوند و در کنار آن تجهیز مراکز درمانی اورژانس، قرار گرفتن ماسکهای رایگان در اختیار مردم و ارائه آموزشها و هشدارهای لازم با مردمی که با مشکل محیط زیست و ریزگردها مواجه هستند، لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: باید مشکلاتی را که مردم در زمینه محیط زیست با آن مواجه هستند حل و فصل کنیم و مردم را به شرائط مناسب زندگی بازگردانیم.

دولت تورم را تک رقمی کرد

روحانی عنوان کرد: این دولت همانطوری که توانست تورم را تک رقمی کند، قادر است رونق اقتصادی را نیز به زندگی مردم برگرداند، باوجودی که منطقه آزاد در استان کرمانشاه جزو برنامه‌ های قبلی دولت نبوده اما به مردم استان قول می‌دهم و از شورایعالی مناطق آزاد می‌خواهم که در این زمینه مطالعه و اقدام کند.

توسعه پالایشگاه و پتروشیمی کرمانشاه و گازرسانی به روستاهای این استان ادامه خواهد یافت

رئیس‌ جمهوری گفت: در جریان این سفر ٤٥ طرح و پروژه با اعتبار ٩٩٨ میلیارد تومان در سالهای ٩٥ و ٩٦ اجرایی و عملیاتی خواهد شد، ضمن این که دولت موضوع پالایشگاه و پتروشیمی و توسعه گازرسانی به روستاها را ادامه خواهد داد.

607/602

کد خبر: 662673

وب گردی

وب گردی