گام نخست برای جذب ١٢ میلیارد سرمایه در انرژیهای سبز ایران

ایران قصد دارد برای جذب ١٢ میلیارد دلار سرمایه در انرژیهای تجدید پذیر، مناقصه برگزار کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، ایران برای جذب ١٢ میلیارد دلار سرمایه در توسعه انرژیهای تجدید پذیر، قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی مناقصه ای برای پروژه های نیروگاهی در این زمینه برگزار کند.

حمید چیت چیان، وزیر نیرو، اعلام کرد ایران قصد دارد در پنج سال آینده، ظرفیت تولید انرژیهای تجدید پذیر را ٥ گیگاوات افزایش دهد و سپس تا سال ٢٠٣٠ میلادی، ٢,٥ گیگاوات دیگر به این ظرفیت بیافزاید.

چیت چیان گفت: ما قصد نداریم درآمدهای نفتی را در این سرمایه گذاری به کار بگیریم؛ همه سرمایه از سوی بخش خصوصی داخلی و خارجی تأمین می شود.

به گفته وزیر نیرو، ایران برای ایجاد ظرفیت تولید یک گیگاوات برق بادی با استفاده از نیروی باد و سه گیگاوات برق با انرژی خورشیدی، در چند مرحله مزایده برگزار می کند.

وی همچنین اعلام کرد افزون بر موارد یاد شده، استفاده از سوختهای زیستی و انرژی زمینگرمایی و همچنین مبادله گاز با برق با ارمنستان، از دیگر گزینه ها برای تولید برق ایران به شمار می آیند.

ایران اکنون ٨٠ درصد از برق خود را با استفاده از گاز طبیعی تأمین می کند و قصد دارد تا پایان سال آینده میلادی، سهم گاز را از تولید برق خود به ٩٠ درصد برساند.

607/602

کد خبر: 662677

وب گردی

وب گردی