وزیر بهداشت:توسعه اورژانس و تخت‌های تنفسی در استان‌های درگیر با ریزگرد در دستور کار است

وزیر بهداشت با اشاره به معضل ریزگردها گفت: توسعه اورژانس و تخت‌های تنفسی در استان‌های درگیر با این معضل در دستور کار است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی با اشاره به اجرای طرح ارتقای هتلینگ بیمارستانی و توسعه اورژانس‌های کشور در راستای اجرای طرح تحول سلامت، گفت: خوشبختانه در زمینه هتلینگ اقدامات خوبی صورت گرفته و در حال حاضر ۲۰۰۰ متر مربع از فضاهای بیمارستانی کشور بازسازی و نوسازی شده است. با این اقدامات حدود دو سوم از کار هتلینگ بیمارستان‌های کشور انجام شده و یک سوم باقی مانده نیز تا پایان دولت یازدهم انجام می‌شود.

هاشمی، نوسازی اورژانس‌ها را از دیگر برنامه‌های طرح تحول سلامت اعلام کرد و افزود: در حال حاضر همه اورژانس‌های کشور در حال نوسازی هستند و قطعا تا پایان عمر دولت اورژانس‌ بیمارستانها توسعه پیدا می‌کند. بالغ بر ۲۵۰ پروژه برای توسعه اورژانس‌های بیمارستانی کشور در دست اجراست که این تعداد جدای از اورژانس‌های غیربیمارستانی و جاده‌ای است.

هاشمی در ادامه گفت: در حال حاضر مشکل عمده ما کمبود تخت بیمارستانی است که امیدواریم سازوکارهایی متفاوت از گذشته در مجلس و دولت تعریف و زمینه ورود سرمایه‌گذار بخش خصوص در این حوزه بیش از گذشته فراهم شود. امیدواریم در قالب برنامه ششم توسعه ساز و کاری تعریف شود که برای بخش خصوص سرمایه گذاری در این حوزه منطقی شود و سرمایه گذار بخش خصوصی بتواند حضور جدی در این زمینه داشته باشد.

وزیر بهداشت با اشاره به وجود ۹۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور گفت: در حال حاضر برای جبران کمبودها به همین تعداد تخت بیمارستانی نیاز داریم.

هاشمی همچنین به عقب ماندگی مزمن استان کرمانشاه که ناشی از ویرانی‌های هشت ساله جنگ تحمیلی است، اشاره کرد و افزود: در همین راستا استان کرمانشاه برای دولت همواره در اولویت است. دولت در این سفر برخلاف استان‌های دیگر بیشترین اعتبار را به بخش سلامت استان اختصاص داده که اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان است.

وزیر بهداشت در ادامه درباره تدابیر وزارت بهداشت در بحث ریزگردها، گفت: خوشبختانه هزینه‌های بستری در طرح تحول سلامت تا شش درصد برای بیماران شهری و سه درصد برای بیماران روستایی کاهش یافته و در زمینه بستری بیماران مرتبط با ریزگردها مشکل چندانی نداریم.

او افزود: اگر بخواهیم ویژه‌تر در بحث درمان بیماری‌های مرتبط با ریزگردها در این مناطق کار کنیم، نیاز به توسعه اورژانس‌ها و تخت‌های تنفسی در استان‌های درگیر با این معضل داریم که این امر در دستور کار است.

20106

کد خبر: 662730

وب گردی

وب گردی