دانشگاه خواجه نصیر با بلاروس  همکاری می کند

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: طبق تفاهم نامه ای که این دانشگاه با دانشگاه تکنولوژی بلاروس منعقد کرده است موضوع تبادل استاد و دانشجو میان دو کشور دنبال می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، علی خاکی صدیق گفت: در سفر هیات عالی رتبه مسئولان آموزش عالی به کشور بلاروس ۴ تفاهم نامه با دانشگاه های تکنولوژی، ملی و فرهنگستان علوم این کشور منعقد شد که یکی از این تفاهم نامه ها میان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و دانشگاه تکنولوژی بلاروس منعقد شد.

او با بیان اینکه دانشگاه های بلاروس دارای آزمایشگاه های مجهز هستند، افزود: دانشگاه های این کشور علاقه زیادی به ارتباط علمی و آموزشی با دانشگاه های ایران دارند بنابراین دانشگاه ها می توانند با برنامه ریزی از این پتانسیل ها استفاده کنند.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی گفت: همچنین به دلیل امکانات مناسب در دانشگاه های بلاروس دانشجویان دکتری کشور می توانند فرصت های مطالعاتی خود را در این کشور بگذرانند.

علی خاکی صدیق با بیان اینکه تبادل استاد و دانشجویان تحصیلات تکمیلی مهم ترین اولویت های تفاهم نامه این دانشگاه با دانشگاه تکنولوژی بلاروس بود، گفت: در این تفاهم تاکید شده که دانشجویان و اساتید ما بتوانند در کشور بلاروس فرصت مطالعاتی خود را بگذرانند و همچنین دانشجویان و اساتید کشور بلاروس نیز برای انجام فعالیت های علمی و آموزشی به ایران سفر کنند.

او گفت: از دیگر مفاد تفاهم نامه همکاری دو دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و تکنولوژی بلاروس همکاری در برگزاری کنفرانس های بین المللی است که در این کنفرانس ها اساتید دو کشور می توانند به عنوان سخنران حضور داشته باشند.

20104

کد خبر: 662833

وب گردی

وب گردی