غفوری با طباطبایی‌نژاد دیدار کرد؛ مشارکت حداکثری شبکه مستند با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

در دیدار مدیران «شبکه مستند سیما» و «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی»، طرفین بر همکاری مستمر و گسترده برای اعتلای سینمای مستند ایران تاکید کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، در این نشست سلیم غفوری و سیّدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد با اشاره به ظرفیت بالای سینمای مستند ایران و ضرورت توجه بیشتر به نمایش و عرضه‌ی آثار مستند، بر مشارکت حداکثری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و شبکه مستند سیما در خدمت به جامعه‌ی مستندسازان کشور تاکید کردند.

ادامه‌ی نمایش آثار مستند منتخب «مرکز» در مجموعه‌ی برنامه سینماحقیقت، پشتیبانی شبکه مستند سیما از برپایی دهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، پخش آیتم‌های خبری از تولیدات جدید «مرکز»، اضافه شدن بخش مستند به مجموعه‌ی فیلم کوتاه (که تا پیش از این فضای داستانی داشت)، نمایش آثار قدیمی «مرکز» در مجموعه‌ی گنجینه، از مباحث مطرح شده در این نشست بود. ضمن اینکه به گفته مدیر شبکه مستند سیما، برنامه‌های ترکیبی جدید هم برای پشتیبانی از فعالیت حرفه‌ای مستندسازان کشور تدارک دیده شده که در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

غفوری در این نشست تصریح کرد: ما شبکه مستند سیما را متعلق به کل جامعه‌ی سینمای مستند می‌دانیم و تلاش می‌کنیم که از کل پتانسیل سینمای مستند کشور در شبکه استفاده کنیم.

وی افزود: به اعتقاد من پتانسیل سینمای مستند ایران از سینمای داستانی بیشتر است و این تعالی در جمع مستندسازانی که در این حرفه مشغول کار هستند و کیفیت آثاری که رِنج جهانی دارند، مشخص است.

مدیر شبکه مستند گفت: یکی از وظایف رسانه، تلاش برای ارتقاء سلیقه مخاطب است. اینکه رسانه از سلیقه مخاطب تبعیت کند، این هنر نیست؛ اگر شبکه اصول خود را حفظ کند و مخاطب را به دنبال خود بیاورد، اهمیت دارد.

طباطبایی‌نژاد نیز در این نشست اظهار کرد: مرکز گسترش از هیچ کمکی برای نمایش آثار مستند در قاب تلویزیون به منظور اعتلای سینمای مستند دریغ نخواهد کرد. این «مرکز» به مثابه‌ی مخزن ارزشمندی از آثار مستند با موضوعات مذهبی، آیینی، دفاع مقدس، تاریخی، اجتماعی و... است که در فاصله‌ی سال‌های ۶۳ تا ۹۵ تهیه شده و می‌تواند در مقاطع خاص زمانی مورد توجه و بهره‌برداری شبکه مستند قرار گیرد.

وی یادآور شد: همه باید دست به دست هم بدهیم تا اتفاق مهمی برای سینمای مستند ایران رخ دهد. به اعتقاد من، هیچ کشوری به توسعه پایدار دست پیدا نمی‌کند مگر اینکه رسانه‌ی موفق و قدرتمند داشته باشد و شاخص‌ترین عنصر رسانه در جهان امروز هم سینمای مستند است. به این معنا، اگر جامعه‌ای میل به توسعه‌یافتی داشته باشد، باید شاخص آن را در میزان توجه مردم به سینمای مستند جستجو کرد.

508502

کد خبر: 662858

وب گردی

وب گردی