پذیرش دانشجو در رشته مروج سیاسی متوقف شد

رئیس دانشگاه گفتمان انقلاب اسلامی گفت: دانشگاه علمی کاربردی پذیرش دانشجو در رشته مروج سیاسی و هدایت گری سیاسی که هدف آن تربیت مبلغان گفتمان انقلاب اسلامی است متوقف کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، ناصر فخاری گفت: ماموریت این دانشگاه ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و تبلیغ، ترویج گفتمان های مقام معظم رهبری و تربیت مبلغان گفتمان انقلاب اسلامی است اما اکنون از سوی مسئولان آموزش عالی کشور با پذیرش دانشجو در رشته مروج سیاسی و هدایت گری سیاسی این دانشگاه مخالفت شده است.

او افزود: در دیدار دانشگاهیان با مقام معظم رهبری بر موضوع تبیین انقلاب اسلامی در دانشگاه ها تاکید شد اما بعد از فرمایشات ایشان با پذیرش دانشجو در رشته مروج سیاسی و هدایت گری سیاسی مخالفت شد.

رئیس دانشگاه گفتمان انقلاب اسلامی گفت: این دانشگاه تنها مرکزی است که به موضوع تبیین انقلاب اسلامی می پردازد بنابراین بدون رشته مروج سیاسی و هدایت گری سیاسی بی معنا است.

فخاری گفت: مسئولان دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید دارند که باید رشته های این دانشگاه شغل محور باشد و این امر بهانه ای برای حذف رشته این دانشگاه شده است.

او گفت: تربیت مبلغ انقلاب یک نیاز سیاسی، مهارتی و اجتماعی است و دفاع از نظام و تربیت مبلغ در این راستا خود یک مهارت مورد نیاز جامعه بشمار می رود.

رئیس دانشگاه گفتمان انقلاب اسلامی اضافه کرد: این دانشگاه وقف ولی فقیه است و در خدمت ایشان عمل می کند بنابراین منافع اقتصادی برای هیچ فرد و گروهی ندارد و باید مسئولان دقت نظر بیشتری درخصوص این دانشگاه داشته باشند.

فخاری گفت: تاکنون این دانشگاه در رشته مروج سیاسی و هدایت گری سیاسی ۶ دوره پذیرش دانشجو داشته است اما اکنون پذیرش دانشجو برای مهرماه در این رشته متوقف شده است.

او گفت: همچنین این رشته طی سال های گذشته دارای ۲۰۰ فارغ التحصیل بوده است.

رئیس دانشگاه گفتمان انقلاب اسلامی گفت: توقف پذیرش دانشجو در رشته مروج سیاسی و هدایت گری سیاسی موجب شده تا تعداد دانشجویان این دانشگاه از ۴۰۰ نفر به ۱۵۰ نفر کاهش یابد.

20104

کد خبر: 662939

وب گردی

وب گردی