درخواست تولیدکنندگان نفت آمریکا برای محدودیت واردات

تولیدکنندگان مستقل نفت در آمریکا برای وادار کردن دولت این کشور به محدودیت واردات این سوخت تلاش می کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه فایننشال تایمز، پس از موفقیت صنعت نفت آمریکا در لغو ممنوعیت صادرات نفت این کشور، تولیدکنندگان آمریکایی اکنون تلاش می کنند یک گام دیگر رو به جلو بردارند و دولت را به محدود کردن واردات وادار کنند.

برنامه تبلیغاتی کاهش واردات موسوم به پنهندل، برای بسیج افکار عمومی برای سهمیه بندی واردات نفت، به جز واردات نفت از مکزیک و کانادا، تلاش می کند.

تام کمبریج، از فعالان تولید نفت در ایالت تگزاس آمریکا، با اشاره به رفتار عربستان در برنامه پایین آوردن قیمت نفت برای افزایش سهم از بازار، گفت: این عادلانه نیست که یک کشور برای ورشکست کردن تولیدکنندگان نفت در آمریکا تلاش کند؛ واکنش ما این است که واردات را محدود می کنیم.

طبق اعلام آژانس بین المللی انرژی، پس از تلاش عربستان برای کاهش قیمت نفت و افزایش سهم از بازار، سهم منطقه خاورمیانه از بازار نفت جهان به ٣٥ درصد افزایش یافته که بالاترین رقم از دهه ١٩٧٠ میلادی تا کنون است.

این در حالی است که شمار دکلهای حفاری نفت در آمریکا با ٧٨ درصد کاهش، به ٣٥٧ دکل رسیده است.

واردات نفت خام آمریکا به تازگی به هشت میلیون و ١٠٠ هزار بشکه در روز رسیده که ١١,٢ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر است. در حالی که سطح فراوری نفت در پالایشگاهی این کشور، بدون تغییر نسبت به سال گذشته، ١٦ میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه در روز بوده است.

در ماه دسامبر سال ٢٠١٥ میلادی، تولیدکنندگان نفت آمریکا توانستند مجلس این کشور را برای پایان دادن به ممنوعیت صادرات نفت، متقاعد کنند. اما مسئولان برنامه پنهندل، باور دارند که این اقدام کافی نیست.

دنیل فاین، از مشاوران این برنامه، گفت: آیا پایان ممنوعیت صادرات نفت، به اهداف خود همچون افزایش اشتغال دست یافت؟ پاسخ منفی است.

تولیدکنندگان مستقل نفت در آمریکا این درخواست را دارند که رئیس جمهور آینده این کشور، در سال ٢٠١٧ میلادی واردات نفت خام نوع سبک که در این کشور تولید می شود را ممنوع کند و سپس، برای واردات نفت خام نوع سنگین سهمیه بندی ایجاد کند.

پیش از این دولت آمریکا در سال ١٩٥٩ میلادی سقفی برای واردات نفت خام تعیین کرده بود، اما این محدودیت در سال ١٩٧٣ لغو شد.

602/607

کد خبر: 662941

وب گردی

وب گردی