تاثیر کودتای ترکیه بر صادرات ایران به عراق

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با اشاره به کاهش قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته گفت: در صورتی کودتای ترکیه ادامه پیدا کند در صادرات ایران به عراق تاثیر به سزایی خواهد گذاشت.

مهدی یوسف خانی، رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در گفت و گو با ایسکانیوز درباره قیمت مرغ در بازار گفت: در روز شنبه و یکشنبه قیمت مرغ برای مصرف کننده 7600 تومان قیمت خورده بود اما در روز جاری نرخ این محصول تا 7500 تومان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته 400 تومان کاهش یافته است، گفت: شنبه هفته گذشته قیمت مرغ به 8 هزار تومان رسیده بود اما در شنبه و یکشنبه هفته جاری به 7 هزار و 600 تومان رسید.

یوسف خانی با اشاره به قیمت تخم مرغ در بازار گفت: در حال حاضر نرخ تخم مرغ در بازار کیلویی 3 هزار و 800 تومان و شانه ای 8 هزار تومان به مشتریان عرضه می شود.

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر روند صادرات ایران به عراق گفت: صادرات ایران به عراق اکنون به میزان بسیار پایینی انجام می شود و به نوعی می توان گفت که همچنان صادرات ترکیه به عراق به دلیل کیفیت بالاتر و نیز پایین تر بودن قیمت محصولاتشان بیش از ایران است.

وی درباره تاثیر کودتای ترکیه بر صادرات محصولات این کشور به عراق گفت: صادرات ترکیه به عراق ممکن است هفته ای یک بار صورت پذیرد و به دلیل اینکه 2 روز از کودتای این کشور می گذرد و به زودی اقدام به سرکوب کودتا کردند تاکنون تاثیری بر صادرات ترکیه به عراق نداشته است.

یوسف خانی با اشاره به اینکه ادامه کودتای ترکیه بر وضعیت اقتصادی این کشور و صادراتش به دیگر کشورها تاثیر خواهد گذاشت، گفت: گرچه تاثیری ادامه کودتا تاثیری در سفارش عراق از ترکیه نخواهد داشت اما به طور قطع به دلیل مشکلاتی که در حوزه ترانزیتی، حمل و نقل و همچنین کاهش امنیت جاده ها ایجاد می شود ترکیه قادر به ارسال محصولات خود به عراق نخواهد بود.

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: این امر بر صادرات ایران به عراق بسیار تاثیرگذار خواهد بود و منجر به افزایش خرید و سفارشات عراق از ایران خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز که آیا افزایش صادرات ایران به عراق تاثیری بر نرخ مرغ و تخم مرغ در بازار داخلی خواهد گذاشت، گفت: به دلیل اینکه در حال حاضر در بازار با مازاد محصول روبرو نیستیم در صورتی که این اقدام در مقطع کنونی انجام شود به طور قطع قیمت ها افزایش خواهد یافت.

401/601

کد خبر: 662963

وب گردی

وب گردی