نعمت‌زاده: دولت از فعالیت‌های برون‌مرزی شرکت‌های آب و برق حمایت می‌کند

دولت جمهوری اسلامی ایران از شرکت‌های ایرانی برای گرفتن پروژه‌های بیشتر در خارج از مرزهای ایران حمایت می‌کند.

به‌گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مهندس "محمدرضا نعمت‌زاده" وزیر صنعت، معدن و تجارت، که در رأس هیأتی از صنعتگران و بازرگانان ایرانی برای حضور در چهاردهمین اجلاس آنکتاد (کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل) و مذاکره و دیدار با مقام‌های کنیایی، به این کشور سفر کرده بود، روز گذشته (یکشنبه) با دعوت شرکت فراب، از نیروگاه آبی تانا دیدن کرد.
نعمت‌زاده در این بازدید ضمن تقدیر از اقدام‌های شرکت فراب در کشور کنیا، از حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران از این شرکت و سایر شرکت‌های ایرانی همچون صنعت آب و برق برای گرفتن پروژه‌های بیشتر در خارج از مرزهای ایران خبر داد.
شرکت فراب، پیمانکار احداث "نیروگاه آبی 25 مگاواتی تانا" بوده است که در 85 کیلومتری شمال شرقی نایروبی، پایتخت کنیا قرار دارد.
کشور کنیا، مهم‌ترین کشور درشرق قاره آفریقا محسوب می‌شود و شرکت فراب علاوه بر اجرای پروژه نیروگاه تانا، دومین پروژه خود را در این کشور به نام «کارهای ساختمانی و هیدرومکانیک نیروگاه آبی کینداروما» در سال 1392 به پایان رسانده و تحویل کارفرما داد.
اجرای موفق این پروژه‌ها و توانمندی‌های فنی و مهندسی فراب منجر به برنده شدن در رقابت با پیمانکاران شناخته شده بین‌المللی در مناقصه ساخت «نیروگاه آبی ترم» (Terem) شد و عملیات اجرایی این نیروگاه پنج مگاواتی نیز در زمستان 1393 آغاز شد که سومین پروژه فراب در کشور کنیا محسوب می‌شود.

402/601

کد خبر: 663014

وب گردی

وب گردی