تنها راه حل مشکلات کشور از زبان رحمانی فضلی

وزیر کشور گفت : تنها راه حل مشکلات اقتصاد مقاومتی است و دلایل زیادی برای اجرا و پیگیری آن وجود دارد.

به گزارش ایسکانیوز ، عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم آغاز عملیات اجرایی قطعه دوم تونل قطار شهری و چهار تقاطع غیرهمسطح شهر کرمانشاه ، اقتصاد مقاومتی را الگویی بومی دانست که دارای مبانی دینی، اجتماعی، علمی، سیاسی، امنیتی و اعتقادی مستحکم است و در راستای تحقق این الگو حتما باید نظام های برنامه ریزی، بودجه ریزی، مالیات و از همه مهمتر نظام بروکراسی تغییر کنند زیرا بزرگترین موانع توسعه کشور هستند.
رحمانی فضلی یادآور شد: اگر در گذشته زمین منشا حکومت ملوک الطوایفی بود، اکنون ادارات(بروکراسی) منشا چنین حکومتی شده است.
وی در کنار درون زایی، برونگرایی، عدالت محوری و دانش بنیان بودن، مردم محوری را از مهمترین ویژگی های اقتصاد مقاومتی برشمرد و خطاب به مدیران استانی گفت: باید بستری ایجاد کنید که از توانمندی ها و ظرفیت همه مردم ایران استفاده کنید.
با یادآوری مشکلات بزرگی که سال 94 برای تامین منابع اعتباری طرح ها وجود داشت، افزود: این موانع را با تدبیر دولت و همراهی مجلس پشت سر گذاشتیم و گر چه امسال وضع بهتر است اما همچنان مشکلاتی وجود دارد.
وی اظهار کرد که با وجود مشکلات اعتباری، تکمیل راه آهن غرب کشور در اولویت دولت است و برای جذب 220 میلیون دلار فایناس برای قطار سبک شهری کرمانشاه هم پیگیری جدی می کنیم تا از طریق آن تجهیزات مورد نیاز طرح تهیه شود.
وزیر کشور همچنین با تمجید از فعالیت های قرارگاه خاتم الانبیا(ص)، این قرارگاه را از افتخارات ایران دانست و خواست که برای تکمیل قطار شهری کرمانشاه نگران جبران منابع خود نباشد زیرا دولت وعده پرداخت آن را می دهد.
رحمانی فضلی در ادامه عنوان کرد: گر چه شخص رئیس جمهوری از گذشته اعلام کرده با گسترش مناطق آزاد مخالف است اما با ایجاد منطقه آزاد در استان کرمانشاه به صورت استثنایی موافقت و امروز آن را اعلام کرد تا شورای عالی مناطق آزاد در این خصوص اقدام کند.
وی همچنین با اشاره به تخصیص بیش از 70 هزار میلیارد ریال اعتبار برای مهار آبهای مرزی استان کرمانشاه گفت: رئیس جمهوری این خبر خوب را صبح امروز در اجتماع مردم کرمانشاه اعلام کرد که با تخصیص این اعتبار برای صد هزار نفر شغل ایجاد می شود.
به گفته رحمانی فضلی علاوه بر مهار بیکاری کرمانشاه، حل شدن مشکل آب استان برای همیشه، از دیگر دستاوردهای مهار آبهای مرزی استان است و این در حالی است که کل کشور و منطقه با کمبود منابع آبی درگیر است و حتی برخی استان های کشور بیش از 20 سال است که دچار خشکسالی هستند.
وی تاکید کرد: بنای دولت این است که همه طرح های آبی در کرمانشاه تا سال 97 به پایان برسند.
رحمانی فضلی به ظرفیت های متعدد استان کرمانشاه اشاره و عنوان کرد: وجود منابع آبی فراوان و مزیت های تجاری، گردشگری و طبیعی متنوع، انگیزه زیادی برای سرمایه گذاری در کرمانشاه ایجاد کرده است البته باید زمینه آن توسط مسئولان استان فراهم شود.
وی افزود: شما باید فرهنگ پذیرش سرمایه، فکر، فناوری، مدیریت و بازار را در کرمانشاه آماده کنید و پیشنهاد می کنم که آقای استاندار در تلویزیون اعلام کند که برای همه ایرانیان جهان که تمایل به سرمایه گذاری در کرمانشاه دارند، فرش قرمز پهن می کند.
وزیر کشور ادامه داد: حتی اگر همه سهم استان از منابع مالی داده شود، بازهم 10 درصد نیازهای آن رفع نمی شود؛ بنابراین باید روی پای خودتان بایستید و با اتحاد و بالا بردن بهره وری و دستیابی به بازار به توسعه برسید.
پیش از سخنرانی وزیر کشور، حجت الله موسوی اجاق، عضو شورای شهر کرمانشاه گفت که بدلیل اینکه جمعیت شهر کرمانشاه 30 تا 40 هزار نفر از معیار کلانشهر بودن(جمعیت یک میلیونی) کمتر است، این شهر از مزیت های کلانشهر بودن منتفع نمی شود.
وزیر کشور با اشاره به سخنان این عضو شورای شهر کرمانشاه اظهار کرد: اگر این کسری جمعیت 30 تا 40 هزار نفر و کلانشهر کردن کرمانشاه در اختیار وزیر کشور باشد، این مشکل را از هم اکنون حل شده بدانید.
رحمانی فضلی همچنین در پاسخ به درخواست دیگر موسوی اجاق برای استفاده از منافع شهر سبز بودن کرمانشاه، گفت: در قالب یک نامه تقاضای خود و کارهایی را که بنا دارید برای شهر سبز بودن انجام دهید، به اطلاع سازمان محیط زیست و وزارت کشور برسانید و ما هم از هرگونه کمک در این زمینه دریغ نمی کنیم.

205/201

کد خبر: 663021

وب گردی

وب گردی