لوزانو: 18 آیتم برای انتخاب المپیکی ها در نظر داشتیم

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: کادر فنی برای انتخاب ملی پوشان اعزامی به المپیک ریو 18 آیتم در نظر داشتیم و این بازیکنان بهترین های فعلی والیبال ایران هستند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، رائول لوزانو در حاشیه تمرین امروز تیم ملی والیبال افزود: می دانم که شما علاقمند هستید بدانید 12 ملی پوش والیبال چگونه انتخاب شدند.
وی تصریح کرد: کادر فنی تیم ملی والیبال 18 آیتم برای انتخاب بازیکنان در نظر داشت که تشریح آنها از وقت این گفت وگو خارج است. اما کادر فنی بر اساس این عوامل به این نتیجه رسید که این 12 بازیکن از بهترین های والیبال فعلی ایران هستند و باید به بازی های المپیک اعزام شوند.
سرمربی تیم ملی والیبال گفت: البته اگر تا زمان شروع بازی های المپیک مصدومی داشته باشیم، می توانیم دو بازیکن را با اسناد پزشکی جایگزین کنیم.
لوزانو در ادامه گفت: من اینجا به صورت رسمی از آرمین تشکری، فرهاد ظریف، محمد جواد معنوی نژاد و علیرضا مباشری که در مدت تمرینات، تیم ملی را همراهی کردند و به انتخاب کادر فنی نیز احترام گذاشتند، تشکر و قدردانی می کنم.
وی با یادآوری این موضوع که بعد از کسب سهمیه المپیک از ملی پوشان والیبال با نام «قهرمانان ملی» یاد شد، گفت: من با استفاده از این واژه برای ملی پوشان والیبال موافق نیستم زیرا قهرمان ملی به کسی گفته می شود که برای کشورش ایثار می کند و جان خود را نیز در این راه به خطر می اندازد.
سرمربی تیم ملی والیبال گفت: فکر می کنم قهرمان ملی برای ورزشکاران واژه بزرگی باشد.
لوزانو در پاسخ به این پرسش که وضعیت تیم ملی را چگونه ارزیابی می کنید؟ گفت: بعد از کسب سهمیه المپیک در توکیو تیم ایران در رقابت های لیگ جهانی وضعیت خوبی نداشت که دلایل منطقی و عقلی داشت که به دلیل خستگی مسابقات انتخابی المپیک و سفر های طولانی به کشورهای مختلف برای لیگ جهانی بود.
وی تاکید کرد: با این حال تیم ایران در هفته سوم لیگ جهانی نخستین شکست صربستان را در تهران رقم زد. در حال حاضر نیز وضعیت تیم ملی خوب است و تلاش داریم که به شرایط ایده آل برسیم. هدف والیبال ایران در المپیک نیز صعود از مرحله مقدماتی است.

607/601

کد خبر: 663094

وب گردی

وب گردی