رویترز: بازار نفت، کودتای نافرجام ترکیه را بی اثر ارزیابی کرد

خبرگزاری رویترز گزارش داد، قیمت نفت های پایه اروپا و آمریکا روز دوشنبه ابتدا به دلیل بی اثر ارزیابی شدن کودتای نافرجام ترکیه کاهش و سپس به دلیل افت ارزش دلار و انتشار گزارش های اقتصادی امیدوارکننده افزایش یافت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، قیمت نفت برنت دریای شمال در ساعت 04:02 روز دوشنبه به وقت گرینویچ 26 سنت بالا رفت و به 47 دلار و 87 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت هفته گذشته نیز 2 درصد بالا رفت.
هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در بازار نایمکس نیویورک با 10 سنت افزایش نسبت به جمعه گذشته به قیمت 46 دلار و پنج سنت معامله شد. هفته گذشته، قیمت نفت خام آمریکا بیش از یک درصد بالا رفت.
«ریک اسپونر» تحلیلگر ارشد بازار در موسسه تحقیقاتی سی ام سی مارکتس سیدنی گفت: نگاه بازار به پسا کودتای ترکیه است. اختلالی در انتقال نفت بوجود نیامده است و نشانه ای نیز دال بر وجود ریسک کوتاه مدت در عرضه نفت وجود ندارد.
تنگه بسفر استانبول که حدود سه درصد صادرات نفت جهان از آن عبور می کند، پس از آنکه جمعه گذشته به مدت چند ساعت بسته شد، از دیروز (یکشنبه) بار دیگر کار خود را از سر گرفت.
شاخص دلار، که تغییرات نرخ برابری دلار آمریکا را در برابر مجموعه ای از ارزهای اصلی اندازه می گیرد، امروز کاهش پیدا کرد.
با ارزان شدن دلار، نفت که قیمت آن به دلار تعیین می شود، با افزایش تقاضا روبرو می شود و قیمت آن بالا می رود.
همچنین، انتشار گزارش های خوب اقتصادی آمریکا و چین که جمعه گذشته منتشر شد، سرمایه گذاران را به افزایش تقاضای نفت امیدوار کرد.
در ماه ژوئن آمار خرده فروشی و تولیدات صنعتی آمریکا بالا رفت.
بخش مسکن چین نیز در سه ماهه دوم 2016 رشد بیش از انتظاری را تجربه کرد.

401/601

کد خبر: 663099

وب گردی

وب گردی