باند سرقت های سریالی از طلا فروشی های کرج منهدم شد / کشف 6 کیلوگرم طلا از سارقان کادنزا سوار

هشت نفر از اعضای باند سرقت های سریالی از طلافروشی های کرج شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان سردار بخشعلی کامرانی صالح گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک فقره سرقت مسلحانه طلافروشی در منطقه حصارک بالا در تاریخ 19 خرداد ماه سال جاری، بلافاصله کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی و ماموران اداره عملیات ویژه در صحنه حاضر و با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع تحقیقات گسترده ای در خیابان های منتهی به محل سرقت مسلحانه انجام دادند.

او گفت: برابر اظهارات کسبه و اهالی محل ، سرنشینان یک دستگاه خودرو زانتیا سفید رنگ که سه مرد قوی هیکل و مسلح به سلاح کلاشینکف و نقاب به چهره بودند با یک لوله آهنی ، ویترین طلافروشی را شکسته و پس از سرقت چهار و نیم کیلو کیلو طلا ، ضمن شلیک یک تیر هوایی به سرعت به سمت میدان حصارک متواری شدند.

سردار کامرانی صالح افزود: دستورات اولیه به تیم های بررسی صحنه و کارآگاهان جنایی ابلاغ شد و در ادامه فیلم دوربین های مداربسته طلافروشی و مغازه های مجاور و مسیر فرار سارقان به دقت و به صورت مرحله به مرحله استخراج و مورد بازبینی قرار گرفت که پس از بررسی مشخص شد که پلاک خودرو زانتیا متعلق به یک دستگاه خودرو پراید سرقتی از شهریار است.

او گفت: پس از بررسی های تکمیلی ماموران و آزمایش های صورت گرفت بر روی پوکه گلوله مشخص شد که سرقت مسلحانه طلافروشی نظرآباد نیز که در تاریخ هشتم فروردین ماه به وقوع پیوسته با همین اسلحه صورت گرفته است.

این مقام انتظامی گفت: در هشتم فروردین ماه سال جاری نیز چهار سرنشین یک دستگاه خودرو زانتیا در سرقت مسلحانه به یک طلافروشی در شهرستان نظرآباد ، اقدام به سرقت یک کیلو و 600 گرم طلاکرده وپس از فرار تا کنون سرنخی از سارقان به دست نیامد اما شواهد امر حاکی از آن بود که سرقت طلافروشی در حصارک نیز مرتبط با اعضای این باند سرقت است.

سردار کامرانی صالح افزود: با توجه به اینکه هیچ گونه سرنخی از هویت و چهره سارقان در دست نبود لذا دامنه تحقیقات گسترده تر شد و با مراجعه به بانک اطلاعاتی سارقان مسلح ، بررسی فیلم های دوربین های مسیر تردد و فرار سارقان ، در نهایت یکی از اعضای باند شناسایی و نامبرده تحت تعقیب و مراقبت و کنترل نامحسوس ماموران قرار گرفت.

او گفت : در خلال تحقیقات ، محرز شد نامبرده قبلا دارای یک دستگاه خودرو زانتیا سفید بوده که چند روز بعد از سرقت طلافروشی آن را فروخته است و در حال حاضر یک دستگاه خودرو کادنزا خریداری کرده است.

این مقام انتظامی گفت : تمامی آدرس ها و پاتوق های متهم در شهرستان های کرج ، ساوجبلاغ ، نظرآباد، تهران و ملارد شناسایی و تحت مراقبت قرار گرفت ؛ در نهایت مشخص شد که متهم به همراه چندین نفر از دوستانش به باغی در منطقه کردان ساوجبلاغ رفته است

سردار کامرانی صالح گفت: با توجه به بافت جنگلی منطقه مذکور و امکان فرار متهمان ، مسیرهای تردد به باغ تحت پوشش ماموران قرار گرفت و به محض خروج افراد از باغ ، هفت تن از آنان در حالی که سوار بر دو دستگاه خودرو زانتیا و یک دستگاه خودرو بودند دستگیر و به پلیس آگاهی استان البرز منتقل شدند.

این مقام انتظامی گفت: متهمان در بازجویی ماموران در ابتدا منکر هرگونه دخالت و یا نقشی در سرقت مسلحانه طلافروشی شدند ، اما در بازجویی های تکمیلی و در مواجهه با شواهد موجود صراحتا" به سرقت مسلحانه طلافروشی حصارک بالا و سرقت از طلا فروشی شهرستان نظر آباد با همدستی یک نفر دیگر که ساکن شرق تهران است اعتراف کردند.

سردار کامرانی صالح افزود: در بازرسی از منزل متهم یک کیلو و 200 گرم طلا شامل 194 حلقه النگو زنانه ، یک قبضه اسلحه کلاش از داخل یک باغ و همچنین دو تخته فرش نفیس نیز از متهمان کشف شد.

او گفت: متهمان در مجموع به سرقت 6 کیلو و 100 گرم طلا شامل 4 کیلو و 500 گرم از طلافروشی حصارک کرج و یک کیلو و 600 گرم از طلافروشی شهرستان نظرآباد اعتراف کرده و در خصوص شگرد سرقت ها اعلام کردند که پس از شکستن شیشه ویترین طلافروشی با یک میله بلند ، اقدام به سرقت طلاها کرده و جهت رعب و وحشت عابران و سهولت در فرار اقدام به شلیک تیرهوایی می کردند.

سردار کامرانی صالح در پایان گفت: سارقان مقداری از طلاهای سرقتی را به سه نفر مالخر و طلافروش فروخته بودند که با راهنمایی آنها هر سه متهم دستگیر و طلاهای مسروقه نیز کشف شد.

105105

کد خبر: 663109

وب گردی

وب گردی