نظر مشاور عارف درباره حمایت مجدد از روحانی

یک فعال سیاسی می گوید: اصلاح‌طلبان برنامه‌های انتخاباتی خود را آغاز نکرده‌اند اما احتمالاً جامعه اصلاح‌طلبی همانند سال 92 بخواهد از روحانی حمایت کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از نامه نیوز، حسن رسولی مشاور محمدرضا عارف در خصوص آخرین وضعیت اصلاحات برای انتخابات سال 96 گفت: تا آنجایی که من اطلاع دارم تاکنون برنامه‌ انتخاباتی آغاز نشده است و در مورد گزینه‌ها نیز از آنجایی که کلیت بحث مطرح نشده، طبیعتاً از جزئیات نیز اطلاعی در دست نیست.

وی ادامه داد: ممکن است برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب به صورت انفرادی مواضعی را برای انتخابات اعلام کنند اما اینکه آن نظر را مبتنی بر نظر جمعی اصلاحات بدانیم، منتنفی است.

رسولی با اشاره به اینکه آیا اصلاح‌طلبان کاندیدای دیگری جز روحانی دارند یا خیر؟ تصریح کرد: تاکنون سران و اتاق فکر اصلاحات به بحث انتخابات ورود پیدا نکرده‌اند. در سال 92، 94 و 95 استراتژی جامعه اصلاح‌طلبی ایران حمایت از حسن روحانی بوده است. شخصیت‌های اصلاح‌طلب در تلاش هستند تا شرایطی را برقرار کنند که در آن تندروی وتنش‌آفرینی وجود نداشته باشد.

این فعال سیاسی افزود: این حالت و شرایطی است که انتظار می‌رود برای سال 96 نیز تداوم داشته باشد. البته می‌گویم که این یک اظهار نظر شخصی است و به کلیت سیستم اصلاحات نسبت نمی‌دهم، اما به هرحال این یک خواسته ایده‌آل است.

وی با تاکید بر اینکه "عارف مواضع حمایتی از دولت یازدهم دارد"، خاطرنشان کرد: آخرین اظهارنظری که آقای عارف به عنوان رئیس فراکسیون امید داشتند، این بود که از طرح استیضاح برخی از وزرای روحانی که در فضای رسانه‌ها مطرح است دفاع نمی‌کنند.

رسولی در خصوص برخی شائبه‌ها مبنی بر دلخوری احتمالی عارف از روحانی، گفت: به هر حال ممکن است در جزئیات انتظاراتی وجود داشته باشد اما در عمل موضع‌گیری حمایتی از ایشان و دولتش دارند.

202/201

کد خبر: 663111

وب گردی

وب گردی