اولین جشنواره کشوری پویش با معرفی نفرات برتر برگزار شد

اولین جشنواره کشوری پویش صبح امروز با حضور دکتر زرهانی معاون دانشگاه و رئیس سازمان سما، دکتر سام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس، یزدان پناه معاون آموزشی و پژوهشی، دکتر نیازی معاون فرهنگی و دانشجوی و برگزیدگان این جشنواره در مرکز فرهنگی و رفاهی چالوس برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در آغاز یزدان پناه معاون آموزشی و پژوهشی و رئیس اجرایی این جشنواره، یکپارچگی و هماهنگ دیده شدن فعالیت های مختلف در سما را از اصلی ترین اهداف جشنواره پویش برشمرد و گفت:«ما به دنبال یگانگی و وحدت رویه در انجام کارها هستیم.»
وی خلاقیت افراد را علت حضورشان در این مراسم دانست و گفت:«افرادی که جرقه های ذهنی خود را از قوه به فعلیت می رسانند به دستاوردهای خود تعلق خاطر ویژه ای دارند.»
معاون آموزشی و پژوهشی در سخنان خود از فعالیت مجدد انجمن اهل قلم سما، عضویت سما در کنسرسیوم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی طبق مصوبه شورای سازمان و موافقت دکتر میرزاده و راه اندازی مجدد جشنواره های دانشجویی نوید داد.

وی حضور دکتر زرهانی رئیس سازمان سما را در این جشنواره نشان از توجه و علاقمندی ایشان به فعالیت های پژوهشی و فرهنگی دانش آموزی و دانشجویی دانست.
سپس پخش کلیپ پانزده دقیقه ای از برگزیدگان جشنواره پژوهش در این مراسم که توسط روابط عمومی سازمان تهیه و تولید شده بود با استقبال حاضرین روبرو شد.
دکتر زرهانی سخنران بعدی این مراسم بود که ضمن اظهار خرسندی از حضور خود در جشنواره علمی، پژوهشی و فرهنگی سما گفت:«مسئله تحقیق، پژوهش و کاوش عمری به اندازه تفکر و تعقل انسان دارد. از روزی که انسان پا به حیات گذاشت برای شناخت ناشناخته ها و تبدیل به احسن کردن زندگی خود دست به پژوهش و مطالعه زد. خوشبختانه در تاریخ هزار و چند صد ساله اخیر که مزین به نام اسلام می باشد، کارنامه پژوهشی بسیار درخشانی وجود دارد.»

وی ادامه داد:«در رنسانس بعد از قرون وسطا، ورود اندیشه های دانشمندان اسلامی- ایرانی به اروپا منجر به شکوفایی جوانه های تعقل به کمک فکر اسلامی- ایرانی در اروپای منجمد قرون وسطا شد و این نشان از توانایی تولید علم و تغییر توسط ایران و ایرانی دارد.»
دکتر زرهاتی با تاکید بر مسئول شناختن مراکز تعلیم و تربیت در تسهیل فرآیند رشد و پرورش گفت:«چنانچه تعلیم و تربیت در یک چارچوب بسته و در حد کتاب ها صورت گیرد ما حداقل وظایف خود را انجام داده ایم اما اگر رشدی همه جانبه و متوازن صورت گیرد بدان معناست که ما وظایف خود را به درستی انجام داده ایم.»
معاون دانشگاه و رئیس سازمان سما گسترش حوزه هایی که کار و فکر می طلبد را ضروری دانست و عنوان کرد:«حوزه آموزش بر طبق موازین آموزش و پرورش و حوزه تربیت به دنبال پرورش شخصیت اخلاقی و اجتماعی، تسهیل روند جامعه پذیری و آموختن مهارت های زندگی است. ما باید توانایی انجام کار جمعی، میهن پرستی و مقید بودن به شرع را در دانش آموزان و دانشجویان نهادینه کنیم. حوزه بعدی به امور عقلانی تعلق دارد که بخش اعظم ناهنجاری های امروز جامعه ناشی از کاستی های توجه به این حوزه است.»
رئیس سازمان با تاکید بر نهادینه کردن تفکر و تعقل گفت:«اساس بعثت انبیا بر پایه کشف دفائن العقول و بیرون کشیدن عقول مدفون بود زیرا جامعه ای که رشادت عقلی داشته باشد مقاوم خواهد بود.»

فراگیری و زنده نگه داشتن زبان و ادبیات فارسی موضوع دیگری بود که دکتر زرهانی در سخنان خود به آن تاکید کرد و گفت:«دایره واژگان نسل های امروز کم بار شده است و در برخی موارد فارغ التحصیلان مقاطع عالی توانایی خوانش متون کهن فارسی را ندارند به همین دلیل ما به عنوان متصدیان عرصه تعلیم و تربیت مصمم شدیم تا با صدور بخشنامه ارتقا برند سما به موازات آموزش قرآن، اقامه نماز، آموختن یک حرفه و مهارت و آموزش زبان های خارجی، تاکید ویژه ای بر آموزش زبان و ادبیات فارسی نیز داشته باشیم.»
وی با تاکید بر عنصر سازنده کار ایجاد فرصت کار آموزی و کار آفرینی برای دانش آموزان و دانشجویان را مهم برشمرد و خطاب به مسئولان حاضر در مراسم گفت:«با میدان عمل دادن به بچه ها، تسهیم امور مدیریت به دانش آموزان و ایحاد فرصت نوآوری و دیده شدن به کارکردهای مدرسه وسعت دهید.»
دکتر زرهانی ضمن مثبت ارزیابی کردن اولین دوره جشنواره کشوری پویش گفت:« با تبدیل پویش به رویش در جامعه بالندگی ایحاد خواهد شد به همین دلیل باید سهم بیشتری از بخش های جشنواره، به دانش آموزان و دانشحویان اختصاص داده شود؛ زیرا اصلی ترین جایگاه در سازمان سما به آموزشکده ها و مدارس اختصاص دارد.»
توجه ویژه به نخبگان و ارتقا سطح نخبگی در جامعه از موضوعات با اهمیتی بود که ایشان به آن اشاره کرد و اظهار داشت:«ایمان مردم و وجود نخبگان و اندیشمندان از عوامل حفظ جامعه در برابر فراز و نشیب ها هستند.»
تاکید بر حضور پررنگ دانش آموزان و دانش جویان با برپایی همزمان نمایشگاهی مشتمل بر دستاوردها، آثار و افتخارات آنان در جشنواره های آتی پویش، پایان بخش سخنان دکتر زرهانی بود.
در خلال این مراسم متن یکی از برگزیدگان که در مدح شهدای مدافع حرم به رشته تحریر درآمده بود توسط مجری قرائت شد و یادی از سه شهید مدافع حرم استان مازندران که از دانشجویان سمایی نیز بوده اند با قرائت فاتحه گرامی داشته شد.
سپس میرزاده مدیر فرهنگی برگزیده و نوروز برگزیده بخش ویژه این جشنواره، به نمایندگی از سایر برگزیدگان مطالبی را ارائه کردند.
دکتر نیازی معاون دانشجویی و فرهنگی و دبیر اجرایی جشنواره با قدردانی از حضور گرم میهمانان، توضیحاتی در خصوص روند شکل گیری و اجرای جشنواره بیان داشت و از حضور برگزیدگان سایر حوزه ها در دوره های بعدی جشنواره پویش خبر داد.

وی در ادامه از شادی قمشه ای عضو هیات علمی سما ورامین و مصطفی دمیرچی طراحان لگو و لوح تندیس جشنواره پویش به پاس فعالیت افتخاریشان برای این مراسم قدردانی کرد.
دبیر اجرایی جشنواره با تاکید بر ضرورت و اهمیت تحول و نوآوری، نسبت به تغیرات روبه رشد جشنواره پویش در سال های آتی ابراز امیدواری کرد.
دکتر نیازی در ادامه سخنان خود به نگارش برنامه پنج ساله توسعه سما با نظارت ویژه دکتر میرزاده و ابلاغ آن به واحدها برای همسو نمودن برنامه هایشان، راه اندازی کانون فارغ التحصیلان کارآفرین و ترویج اقتصاد مقاومتی در سما اشاره کرد.
معاون دانشجویی فرهنگی سازمان سما از همراهی تیم اجرایی و حمایت های مهندس ابریشمی نیا معاون پشتیبانی و سرمایه انسانی سازمان سما در راستای برگزاری مطلوب این مراسم تقدیر ویژه ای به عمل آورد.
وی در خاتمه از برگزاری مسابقه داستان کوتاه با موضوع جشنواره پویش خبر داد و گفت:« همکاران می توانند داستان کوتاه خود را در یک پارگراف به آدرس ایمیل ali.niazi@gmail.com ارسال کنند.»
دکتر کیا شهردار هچیرود، پورکلهر ریاست شورای شهر و بهرامی مدیر روابط عمومی شهرداری هچیرود میهمانان ویژه این مراسم بودند.
حسن ختام مراسم امروز اهدای لوح سپاس و جایزه به برگزیدگان بود.
برگزیدگان اولین دوره جشنواره کشوری پویش به شرح زیر است:
پژوهش در بخش آموزشکده :
آموزشکده برتر: احمدرضا محسنی نژاد از واحد کرج، سیروس احمدی از واحد کرمانشاه، داوود مصطفی از واحد پارس آباد مغان
مدیر پژوهش برتر: راضیه زمردیان از واحد خوراسگان، شهرزاد سلحشور از واحد زنجان، فاطمه سعدیان از واحد نور
کتاب برتر: مجتبی مددیار از واحد ارومیه
هیات علمی برتر: حسین جعفرزاده از واحد تبریز
دانشجوی برتر: کیوان کرم نژادی آذر از واحد ارومیه
تیم پژوهشی دانشحویی برتر: تیم رباتیک +EMC از واحد اسلامشهر
عضو دانشجویی برتر باشگاه پژوهشگران : پدرام فروغی شاد از واحد کرج
پژوهش در بخش مدارس :
مدرسه برتر: علی خشتان از واحد یاسوج، مهوش محمد نظر از واحد کرج، اعظم ابراهیم پور از واحد تبریز
مدرسه برتر در ارزیابی پژوهشی: محمدحسن عدلی از واحد سبزوار، الهه دوستی از واحد اراک، زهرا نگهبان زعفران لو از واحد شیروان
رابط پژوهشی برتر: علی خشتان از واحد یاسوج، لیدا عیوضی از واحد کرج، نعیمه سلیمانی از واحد کرج
معلم پژوهنده برتر: سیمین نقش از واحد خوراسگان، لیدا عیوضی از واحد کرج، میکاییل رسول زاده از واحد میانه
دانش اموز برتر : نسیم امینی از واحد نجف آباد، پویا آزادی وطن از واحد رشت، شیما پرندآور از واحد جهرم
کتاب برتر: سهیلا خورشیدی از واحد بروجرد
انجمن علمی برتر:انجمن IYNT از واحد تهران
عضو دانش آموزی برتر باشگاه پژوهشگران: احمدرضا ملاپور از واحد رشت
مسئول باشگاه برتر: راضیه زمردیان از واحد خوراسگان، فرزانه نهاوندیان از واحد زنجان، کمال محمدزاده از واحد مرودشت
بخش ویژه : هادی نوروز از واحد نیشابور
نفرات برتر کانون های دانشجویی، معاونان و مدیران فرهنگی برتر در سال های 93 و 94:
سمیه امیری از واحد شیراز، فاطمه میرزاده از واحد بوشهر(در دو حوزه)، اسماعیل تپاک از واحد سیاهکل( در دو حوزه)، مهوش رئیسی از واحد کازرون، حجت الاسلام و المسلمین مجید میرزایی از واحد نجف آباد، سید مهدی موسوی امین از واحد اسلامشهر
نفرات برتر در ارزیابی فرهنگی مدارس در سال های 93 و 94:
سهیلا اسدزاده و رویا نوبهاری از واحد تبریز، زهرا سیفی از واحد ایلام، نسرین ناصر اسلامی از واحد مراغه، مژگان عالی خانی از واحد تهران، پرویز محمدیان از واحد تهران

کد خبر: 663135

وب گردی

وب گردی