آیین نامه اردوهای علمی تا مهرماه تدوین می شود

معاون فرهنگی وزارت علوم با اشاره به تدوین آیین نامه اردوهای علمی در این وزارتخانه گفت: پیش بینی می کنیم این آیین نامه تا مهرماه نهایی شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، ضیاء هاشمی گفت: طی چندماه گذشته درحال تدوین آیین نامه ای خاص برای برگزاری اردوهای علمی که بخشی از دروس دانشجویان به بشمار می رود هستیم. تاکنون نظرات مربوط به وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و شورای اسلامی شدن دانشگاه ها در این زمینه اخذ و جمع بندی شده است.

او افزود: پیش بینی می کنیم این آیین نامه تا مهرماه امسال نهایی و برای اجرا به دانشگاه ها ابلاغ شود.

معاون فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه در دانشگاه ها اردوی مختلط برگزار نمی شود، گفت: زمانی که عنوان اردو مطرح می شود یعنی برگزاری سفرهای فرهنگی که در قالب بازدید از مکان های مختلف است و در این راستا هیچ دانشگاهی اجازه برگزاری اردو مختلط نمی دهد.

هاشمی گفت: دغدغه ای که برخی افراد مطرح می کنند سفرهای آموزشی است که به عنوان بخشی از دروس دانشجویان بشمار می رود و باید انجام شود اما در ضوابط برای برگزاری این نوع اردوها استثناهایی تعیین شده است که این امر موجب شده در برخی موارد حاشیه هایی در روند برگزاری این اردوها ایجاد شود.

او گفت: بنابراین توصیه این است تا آیین نامه ها به گونه ای تدوین شود که جلوی برخی حاشیه ها گرفته شود و دغدغه ما نیز این موضوع است که طی چند ماه گذشته فعالیت بر روی بازنگری آیین نامه شروع شده و در نهایتا این آیین نامه با نظرات مشورتی دستگاه های مختلف نهایی می شود.

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: در حال تدوین آیین نامه اردوهای علمی و فرهنگی دانشجویی هستیم چراکه در آیین نامه قبلی که به امضای وزرای علوم و بهداشت دولت قبل رسیده بود سفرهای علمی جزء استثناها تعیین شده و طبق آن آیین نامه لازم نبود در سفرهای علمی تفکیک صورت گیرد.

هاشمی گفت: اکنون که درخصوص برگزاری اردوهای دانشگاه ها دقت نظر بیشتری صورت می گیرد این مطالبه ایجاد شده که آیین نامه باید شفاف تر شود.

او گفت: همواره تاکید داریم که این نوع برنامه ها در سال های گذشته بسیار بیشتر بود اما اکنون این موارد کنترل شده است.

کد خبر: 663198

وب گردی

وب گردی