امیری:  قول می دهم زین پس، شاهد کمترین تفاوت نظر در دولت و مجلس باشیم

معاون امور مجلس رئیس جمهوری، ایجاد سازمان پارلمانی دستگاه ها را از برنامه های دوره جدید این معاونت دانست و گفت: باید صدای واحدی شنیده شده و تلاش کنیم وقت دولت، صرف مشاجرات نشود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، حسینعلی امیری روز سه شنبه در آئین معارفه خود به عنوان معاون امور مجلس رئیس جمهوری که با حضور محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری و حجت الاسلام مجید انصاری معاون پیشین امور مجلس و معاون فعلی امور حقوقی رئیس جمهوری برگزار شد، افزود: معتقدم این معاونت باید شرایط آرامی را مهیا کند تا کار سنگین اجرا از سوی دولت به نتیجه برسد و رئیس جمهوری و وزرا در فضایی آرام به امور کشور برسند.
وی با بیان این که باید تلاش کنیم تا دغدغه ای از سوی نمایندگان برای دولت وجود نداشته باشد، ادامه داد: قول می دهم زین پس، شاهد کمترین تفاوت نظر در دولت و مجلس نسبت به طرح ها ولوایح خواهیم بود که به این منظور، در حال تهیه طرحی جامع هستیم و به همکاری دوستان خود در معاونت حقوقی ریاست جمهوری هم نیازمندیم .
معاون امور مجلس رئیس جمهوری اظهارداشت: در ساختار قانون اساسی تفکیک قوا وجود دارد و جایگاه خاصی برای دولت و مجلس شورای اسلامی تعیین شده است. همانطور که وظیفه قانون گذاری وریل گذاری در کشور بر عهده قوه مقننه است، قوه مجریه و دولت نیز وظیفه اجرا و اداره کشور را برعهده دارد .
امیری تصریح کرد: به همین منظور ارتقاء تعامل و ارتباط میان این دو قوا می تواند در پیشبرد امور نقش موثری داشته باشد و هرگاه بین دولت و مجلس همکاری و همراهی مشترک وجود داشته، کارهای کشور نیز به خوبی پیش رفته است.
وی، ضرر اصلی اختلاف نظر میان دولت و مجلس را متوجه مردم دانست و تاکید کرد: ارتقاء سطح روابط دولت و مجلس از برنامه ها و اولویت های این معاونت است و از طرفی اعتدال را در عمل مراعات خواهیم کرد.
معاون امور مجلس رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: از عمده دیدگاه های بنده، شناسایی نقاط مشترک و ایجاد ارتباط میان انسان ها است و هیچ گاه جریانات سیاسی در این موضوع، دخالتی نداشته اند چرا که هم در جریان اصولگرا و هم در جریان اصلاح طلب، فرزندان انقلاب حضور دارند و باید بسترهای لازم برای خدمت، برایشان فراهم شود .
امیری با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی، فرصت خدمت، عبادت است، گفت: معتقدم میزهای کار سجاده عبادت هستند و این معاونت باید شرایط آرامی را فراهم کند تا دولت به راحتی و در فضای آرام به امور بپردازد .
وی بر پیشبرد علمی امور تاکید کرد و افزود: شناخت آسیب ها ، فرصتها ، ضرورتها و نیازها در حوزه اقدامات و قوانین از اولویت های این معاونت است چرا که تراکم قوانین بعنوان یکی از آسیب های امروزی، معضلاتی را برای کشور ایجاد کرده است.
معاون امور مجلس رئیس جمهوری تصریح کرد: ایجاد سازمان پارلمانی وزارتخانه ها از دیگر برنامه های این معاونت است که رییس جمهوری نیز بر همکاری میان پارلمان های دستگاه های دولت و شنیده شدن یک صدا تاکید داشته اند.
امیری همچنین از حسن اعتماد رئیس جمهوری به منظور انتصاب ایشان در این مسئولیت تشکر کرد و گفت: امیدوارم بتوانم نظرات رئیس جمهوری را در این مسئولیت تامین کنم تا در پایان دوره، کارنامه ای خوبی به جای بگذاریم.

205/201

کد خبر: 663307

وب گردی

وب گردی