دبیر همایش عطار و موسیقی: کمبودی که در حوزه موسیقی وجود دارد،مباحث نظری است

دبیر همایش «عطار و موسیقی» به تشریح اهداف برگزاری این همایش تخصصی در فرهنگسرای ارسباران پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همایش «عطار و موسیقی» با موضوع بررسی محورهای اندیشه عطار نیشابوری در سه شب متوالی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
امیرعباس ستایشگر، دبیر این همایش درباره اهداف برگزاری آن گفت: هدف اصلی پیوند دادن ادبیات و موسیقی و پیدا کردن مرزهای مشترک بین این دو هنر است. سال‌ها موسیقیدان‌ها از شعر ادیبان ما استفاده می‌کردند و از آن طرف کسانی هم که ادبیات کار می‌کردند، به موسیقی علاقه‌مند بودند. در این همایش سعی کرده‌ایم پیوندی بین این دو ایجاد کنیم.
ستایشگر درباره اهمیت پرداختن به ادبیات در موسیقی عنوان کرد: در موسیقی باکلام مهم‌ترین موضوع ادبیات است، چون با شعر سر و کار داریم و در موسیقی سنتی و دستگاهی هم که با ادبیات کلاسیک در ارتباط هستیم و اشعار شاعران بزرگی مثل حافظ، سعدی، عطار و... در موسیقی سنتی ایرانی به خوبی استفاده می‌شود.
وی افزود: در هر کدام از دو شاخه ادبیات و موسیقی، جلوه‌هایی از هنر دیگر را می‌بینیم و متخصصان هر رشته در برنامه «عطار و موسیقی» به سخنرانی و اجرای برنامه می‌پردازند.
دبیر همایش «عطار و موسیقی» ورود سازمان فرهنگی هنری به این مقوله را مثبت ارزیابی کرد و گفت: یک کمبودی که در حوزه موسیقی وجود دارد، مباحث نظری است. یعنی آهنگسازان و هنرمندان زیادی را داریم که اجرا می‌کنند و در کارشان خبره هستند، اما چنین همایش‌هایی به ما اجازه بررسی علمی و تخصصی می‌دهد. ایده بسیار خوبی است و امیدوارم ضبط و منتشر شود، چون شاید همه علاقه‌مندان به این برنامه دسترسی نداشته باشند.
ورود به نشست «عطار و موسیقی» برای علاقه‌مندان آزاد و رایگان است. این همایش ۳۰ و ۳۱ تیر و اول مرداد از ساعت ۲۰ در فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالا‌تر از پل سیدخندان، خیابان جلفا برگزار می‌شود.
503502

کد خبر: 663378

وب گردی

وب گردی