معاون وزیر نیرو: ایران جزو برترین ها در ساخت نیروگاههای حرارتی است

معاون وزیر نیرو گفت: ایران امروز در حوزه ساخت نیروگاههای حرارتی جزو ٣ کشور نخست دنیاست، از این رو کشورهای خارجی و سرمایه گذاران می‌توانند بیش از پیش به تولیدات ما اطمینان کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از وزارت نیرو، هوشنگ فلاحتیان، معاون برق و انرژی وزیر نیرو، امروز (سه‌شنبه، ٢٩ تیرماه) در چهارمین کنفرانس انرژی بادی ایران که در وزارت نیرو برگزار شد با بیان این که شرایط سخت و دشوار بویژه در صنعت برق طی شده است، گفت: بواسطه موفقیت در مذاکرات هسته‌ای، شرائطی ایجاد شده که میل و رغبت برای سرمایه گذاری خارجی در بخش انرژیهای نو و تجدیدپذیر افزایش یافته است و امروز بسیاری از سرمایه گذاران خارجی به ما اعتماد و اطمینان دارند.

وی افزود: ایران هم کنون در حوزه ساخت نیروگاههای حرارتی جزو ٣ کشور نخست دنیاست، از این رو کشورهای خارجی و سرمایه گذاران می‌توانند بیش از پیش به تولیدات ما اتکا کنند، ایران گرچه در حوزه انرژیهای نو و تجدیدپذیر جزو کشورهای نوپا و جوان محسوب می‌شود، اما از تجربیات کشورهای مختلف در این حوزه استفاده کرده است.

فلاحتیان تصریح کرد: طی ٥ سال آینده بدون تردید می‌توانیم تولیدات خود را در حوزه انرژیهای تجدیدپذیر به ١٠٠ هزار مگاوات برسانیم، این رقم دست یافتنی است، زیرا اراده قوی در مجموعه صنعت برق کشور بویژه حوزه انرژیهای نو و تجدیدپذیر حاکم است.

معاون وزیر نیرو با بیان این که برنامه ما برای آینده آن است که تولید و توزیع برق در کشور توسط بخش خصوصی انجام شود، عنوان کرد: هم اکنون درصد بسیاری از تولید برق کشور توسط نیروگاههای دولتی انجام می‌شود که باید بتوانیم آنرا به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی با اشاره به این که هم اکنون ریسک سرمایه گذاری در کشور در حال کاهش است، گفت: انرژیهای تجدیدپذیر طی سالهای آینده می‌تواند جایگزینی برای انرژیهای فسیلی باشد.

607/602

کد خبر: 663403

وب گردی

وب گردی