صوفی: سعی می‌کنند که با ترفند هایی جلوی موفقیت های دولت را بگیرند

یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: دولت الان میتواند ابعاد رانت خواری ،‌رشوه خواری و فسادهای کلان دولت قبل را برای مردم تشریح کند، در حالی که قبل از مطرح شدن فیش های حقوقی معذوریت داشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا ،علی صوفی در ارتباط با موضوع فیش‌های حقوقی و حاشیه های ایجاد شده در ارتباط با این مسأله اظهار کرد: رقبای ما به ویژه دوستان اصول گرای دلواپس و تندرو با خودشان برنامه ریزی کردند که دوران ریاست جمهوری آقای روحانی چهارساله باشد، سعی می‌کنند که با ترفند هایی جلوی موفقیت های دولت را بگیرند. یکی از این ترفندها طرح فیش های حقوقی بود.

وی ادامه داد: آن ها با این ترفند موفق شدند که موجی منفی علیه دولت به راه بیاندازند، در این میان هم با نشانه قراردادن افراد اصلاح‌طلب تسویه حسابی هم با جناح مقابلشان انجام دادند.چون تجربه فعالیت‌های امنیتی را هم دارند با تکیه بر این استراتژی که بهترین دفاع حمله است توانسته‌اند به خوبی فسادهای هشت ساله دولت قبل و دوازده ساله دو مجلس اصول گرای پیشین را پوشش دهند.

این عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان هم‌چنین گفت:‌آن‌ها ابزار لازم را برای تخریب دارند و هر زمان که بتوانند ازآن استفاده می‌کنند، کما اینکه پیش از طرح موضوع فیش های حقوقی مشکلاتی را هم برای دستیار ویژه رئیس جمهور آقای فریدون پیش آورند. ای کاش آقای روحانی پیش از به وجود آمدن این مشکلات به جای انفعال از اول حرف‌های اخیرش را می زد و به بررسی فیش‌های حقوقی می پرداخت.

وی ادامه داد: کاش دولت زودتر به مردم اعلام می کرد که چند درصد از دولتی ها این فیش‌های غیرمتعارف را دریافت کردند و چند درصد از دریافت کنندگان حقوق های نجومی از دستگاه ها و قوای دیگر بودند. البته ایشان صادقانه وجود این معضل را پذیرفته و عذرخواهی کردند در حالی که اگر به بررسی فیش های حقوقی بپردازیم متوجه ریشه این موضوع در دوران دولت و مجلس قبل می شویم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: مگرنه اینکه فسادهای اقتصادی آقای خاوری و بابک زنجانی با مجوز دولت گذشته انجام شد؟ مگر نه اینکه گفته می‌شود فرار خاوری با کمک دولتی‌های پیشین بوده است؟ اتفاقا طرح موضوع فیش های حقوقی اگر در مقایسه با این فسادها قرار بگیرد اتفاق مبارکی است.

وی افزود: فساد در دولت قبلی به گونه ای بود که بین افرادشان مسابقه ای راه افتاده بود که هر کس هرکجا که هست هر اندازه که می‌تواند به فکر پرکردن جیبش باشد. تکلیف سود طرح های پربازده ، در آمدهای میلیارد دلاری نفتی و امثال این ها مشخص نیست برای همین می گویم که آن‌ها از ترس رو شدن دست خودشان به دولت فعلی حمله کرده‌اند.

وی درپایان اظهار کرد: دولت باید از فضای فعلی استفاده کند و به روشنگری بپردازد و از رانت‌خواری ، رشوه خواری و ابعاد مختلف فساد دولت گذشته پرده بردارد، این در حالی است که پیش از طرح مسأله فیش های حقوقی رئیس جمهور برای روشنگری این موضوعات معذورانی داشت.

205/201

کد خبر: 663530

وب گردی

وب گردی