انتشار مقاله عضو هیات علمی واحد گرمسار در مجله بین المللی علوم و فناوری

مقاله علمی دکتر رضا رزاقی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار در مجله بین المللی علوم و فناوری پراکنده سازی ذرات در کشور آمریکا پذیرفته و منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز، مقاله علمی دکتر رضا رزاقی، مدیر گروه هوافضا و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار در مجله بین المللی علوم و فناوری پراکنده سازی ذرات درکشورآمریکا پذیرفته و منتشر شد.

براساس این گزارش، توزیع سرعت و کسر حجمی ذرات سنگین میکرونی در جریان با رینولدز پایین در میکروکانال در مجله بین المللی Journal of dispersion science and technologyعلوم و فناوری پراکنده سازی ذرات با نمایه ISI و ضریب نفوذ (impact factor) ١.١١٢ پذیرفته و منتشر شد.

عضو هیات علمی و مدیر گروه هوا فضای دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار در این مقاله انتقال ذرات میکرونی در جریان های حاوی ذره را یکی از مسایل مهم در بسیاری از علوم از جمله علوم زیست پزشکی، دارویی، آنالیز DNA، کشت سلولی، فیلتراسیون و ... عنوان کرده و رفتار ذرات میکرونی در داخل یک میکروکانال مستطیلی درجریان آرام از طریق رهیافت اویلری لاگرانژی را مورد بررسی قرار داده است.

وی در نتایج حاصل از این تحقیق یادآور شده که سرعت نسبی ذرات در نواحی میانی کانال کمتر از نواحی نزدیک به دیواره هاست و افزایش عدد رینولدز به طور کلی باعث کاهش تعداد کل ذرات ته نشین شده می شود.

دکتر رضا رزاقی از مخترعان جوان و عضو شورای دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار تاکنون سه دستگاه موتور پمپ هوشمند بنزینی با قابلیت تولید برق، دستگاه دانه بندی انواع میوه با نیروی محرک بنزین و دستگاه استخراج آب از چاه های آب با استفاده از کمپرسور را طراحی و به مرحله تولید رسانده و 20 پژوهش تحقیقاتی را به پایان رسانده یا در مرحله انجام می باشد و 8 مقاله در کنفرانس ها ارائه و 3 مقاله نیز با نمایه آی اس آی در مجلات منتشر کرده است.

20101

کد خبر: 663770

وب گردی

وب گردی