مرسدس بنز این بار اتوبوس هوشمند تولید می کند

خودروساز لوکس مرسدس بنز و شرکت مادرش دایملر پس از طراحی نخستین کامیون خودران جهان، اکنون مدعی هستند نخستین اتوبوس خودران جهان را طراحی کرده اند.

به گزارش ایسکانیوز،"اتوبوس آینده" مرسدس بنز که با سیستم "سیتی پایلت" کار می‌کند، برای نخستین بار به طور اتوماتیک در یک مسیر ۲۰ کیلومتری در آمستردام حرکت کرده و در مقابل ایستگاههای اتوبوس به طور دقیق توقف کرد. این اتوبوس چراغهای راهنمایی را تشخیص داد و با سرعت حداکثر ۷۰ کیلومتر در ساعت حرکت کرد و همچنین از برخورد با عابران پیاده اجتناب کرد.

دکتر ولفگانگ برنارد، یکی از اعضای هیات مدیره شرکت کامیون و اتوبوس دایملر اظهار کرد: ما با فناوری "های وی پایلت" که دو سال قبل رونمایی کردیم نشان دادیم حمل و نقل کامیونی در مسافت طولانی ایمن خواهد شد و ما اکنون این فناوری را در اتوبوس شهری "سیتی پایلت" بکار گرفته ایم.

بر اساس گزارش ریلکس نیوز، اگرچه در زمان سفر اتوبوس یک راننده پشت فرمان قرار داشت اما اتوبوس با استفاده از حسگرها و علائمی که در خطوط ویژه حرکت این اتوبوس قرار گرفته بود توانست میان خطوط حرکت کند.

گروههای فناوری و خودروسازان و تامین کنندگان قطعات خودرو اعلام کرده اند فناوری ساخت خودروهای خودران تا سال ۲۰۲۰ آماده خواهد شد.

دایملر که با برند مرسدس بنز خود در تلاشهای آلمان برای مقابله با پیشرفتهای گوگل در خودروهای خودران پیشگام بوده است، پتانسیل بالایی را برای اتوماسیون در حمل و نقل باری می‌بیند.

به گفته مدیران دایملر، حدود ۹۰ درصد از تصادفات جاده‌ای به دلیل خطای انسانی است که کامیونهای اتوماتیک می‌توانند آن را به میزان زیادی کاهش دهند بویژه با در نظر گرفتن این پیش بینی که حجم حمل و نقل باری جهانی تا سال ۲۰۲۵ سه برابر خواهد شد.

601/607

کد خبر: 663855

وب گردی

وب گردی