انتشار 2 کتاب در حوزه علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری/کتاب «حقوق جهانی ارتباطات»  از رویا معتمد نژاد

دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، در آینده نزدیک دو عنوان کتاب تخصصی در حوزه علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری منتشر می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط‌ عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی‌ رسانه‌ها، شبنم یونسی‌خواه، مدیر انتشارات دفتر گفت: دو عنوان از کتاب‌های تخصصی و در دست انتشار این دفتر به نوبت چاپ اول اختصاص دارد و مسلما با استقبال فراوان دانشجویان و پژوهشگران و اساتید این حوزه مواجه خواهند شد.

وی عناوین کتاب‌های در دست انتشار این دفتر را به شرح زیر اعلام کرد :

1- سواد رسانه‌ای و آگاهی‌های نشانه‌شناختی

نویسنده: الیوت گینز - مترجمان : علیرضا باستانی و محمد سلطانی‌فر

این کتاب یکی از مجموعه‌ کتاب‌های نوشتة کارشناسان پیش‌تاز و صاحب‌نام حوزه‌های فرهنگ عامه، رسانه و مطالعات نشانه‌شناختی‌ است ،که قصد دارد ارتباط معاصرِ نظریة فرهنگی را نشان دهد. در زیر هر عنوان این کتاب ، تمرین‌هایی برای حل علّت‌های اجتماعی- روانی وجود دارد، تا چراییِ گرایش‌های مشخص و آشکار فرهنگی، به سوی عمومی و عامه‌پسند شدن آشکار گردد. این ‌کتاب‌ با روش‌های نظری و عملی برای تبیین موضوعات مهم، مشخص، آشکار و هدفمند همراه است.

2- حقوق جهانی ارتباطات

از حقوق رسانه های سنتی تاحقوق تکنولوژی های نوین اطلاعات وارتباطات

نویسنده : دکتر رویا معتمد نژاد

این کتاب دارای سه بخش است.

بخش یکم به فضای رسانه های سنتی و حقوق آن اختصاص یافته است .

بخش دوم حقوق تکنولوژی های نوین اطلاعات وارتباطات را مورد بررسی قرار داده است .

و بخش سوم به حقوق ارتباطات به عنوان یک حقوق جهانی پرداخته است .

در پایان یونسی‌خواه اضافه کرد: مجموعه کتاب‌های یاد شده می‌توانند زمینه‌ای برای مطالعه و درک عمیق‌تر مسائل حرفه‌ای و چالش‌های موجود عصر ارتباطات و اطلاعات برای خوانندگان ایجاد کرده و کاربردی گسترده در شناخت پیچیدگی‌های دنیای رسانه داشته باشند.

502505

کد خبر: 663913

وب گردی

وب گردی