رقابت 82 تیم در شاهرود برای کسب مجوز حضور در المپیاد جهانی رباتیک

مسابقات مقدماتی المپیاد جهانی رباتیک امسال با حضور 82 تیم در تاریخ هفتم مرداد ماه در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، المپیاد جهانی رباتیک که از سال 2004 با اهدافی همچون گسترش افق دید دانش‌آموزان و دانشجویان در زمینه علم و فناوری، بهبود ارتباطات و مهارت‌های کار گروهی، معرفی مفهوم علم مدرن در فعالیت‌های آموزشی و کارگاهی مدارس و دانشگاه‌ها،بالا بردن توانایی یادگیری و تشویق آنها به منظور پرورش دانشمندان، مهندسان و مخترعان آینده و ایجاد فرصت برای ترویج تفکر خلاق آغاز به کار کرد هر ساله با حضور حدود 50 کشور در سطح دانش‌آموزی و دانشجویی برگزار می‌شود.

با توجه به ابعاد مسابقات و گسترش توانایی در کسب دانش‌های جدید، این المپیاد به یکی از بزرگترین مسابقات رباتیک دانش آموزی تبدیل شده است که ایران نیز طی سال‌های گذشته همواره تیم‌های برتر خود را به این مسابقات اعزام کرده است.

در این راستا حسین باقری مدیر آموزشگاه رباتیک شاهرود با اشاره به حضور ده ساله ایران در این مسابقات، گفت: برخلاف سالیان گذشته که مسابقات مقدماتی المپیاد رباتیک جهانی (انتخابی مسابقه جهانی) در شهر تهران برگزار می‌شد، امسال برای اولین بار شهرستان شاهرود با توجه به توان و ظرفیت کافی در حوزه رباتیک به عنوان میزبان این مسابقات انتخاب شده است.

او ادامه داد: این مسابقات از گروه سنی 14 تا 24 سال طی 6 ماده تحت عنوان ام اند اف (پایین‌تر سطح) ،‌ جونیور، سینیور، ربات فوتبالی، کالج (دانشجویی) و اپن (بخش آزاد) برگزار می‌شود تا تیم‌های برتر به مسابقات جهانی اعزام شوند.

باقری به جوایز اهدایی در این مسابقات اشاره کرد و افزود: به تیم‌های اول تا سوم به ترتیب مبالغ نقدی به میزان 750 هزار،‌ 500 هزار و 250 هزار تومان به علاوه تندیس آرم المپیاد رباتیک اهدا می‌شود.

همچنین مهدی نیکزاد دبیر اجرایی مسابقات مقدماتی المپیاد رباتیک جهانی با بیان اینکه میزبان این دوره از مسابقات دانشگاه صنعتی شاهرود است، گفت: موضوع امسال مسابقات "مدیریت پسماند و بازیافت زباله" بوده که در هر رده سنی پروژه‌ای به خصوصی تعریف شده است.

او افزود: در مسابقات مقدماتی شاهرود 210 نفر در قالب 82 تیم شرکت کرده‌اند که تیم‌های برتر مجوز حضور در مسابقات جهانی را دریافت می‌کنند.

نیکزاد با بیان اینکه این دوره از مسابقات پنج شنبه هفتم مردادماه از ساعت 16 تا 20:30 برگزار می‌شود، گفت: شهر دهلی نو پایتخت هندوستان امسال میزبان سیزدهمین دوره مسابقات المپیاد رباتیک جهانی از 17 تا 22 نوامبر است.

20104

کد خبر: 663972

وب گردی

وب گردی