واردات نفت چین از عربستان ١٤ درصد کاهش یافت

واردات نفت چین از عربستان سعودی در ماه ژوئن امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ١٤,٢ درصد کاهش یافت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خبرگزاری رویترز، عربستان سعودی به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت خام در جهان، پس از سه ماه دوباره در ماه ژوئن به جایگاه بزرگترین عرضه کننده نفت خام چین دست یافت، اگرچه واردات این کشور به چین در این ماه کاهش یافت.

آمار اداره گمرک چین روز پنجشنبه (٣١ تیر ماه) نشان داد که واردات نفت خام چین از عربستان در ماه ژوئن نسبت به سال قبل در همین مقطع زمانی ١٤,٢ درصد کاهش یافته و به یک میلیون و ١١٢ هزار بشکه در روز یا چهار میلیون و ٥٦٩ هزار تن رسیده است.

آمار نشان داد که واردات این کشور از روسیه در ماه ژوئن به ٩٩٩ هزار و ٤٢٠ بشکه در روز یا چهار میلیون و ١٠٧ هزار تن رسیده که نسبت به بالاترین میزان آن در ماه مه (یک میلیون و ٢٤٠ هزار بشکه در روز) کاهش یافته است.

واردات نفت چین از ایران نیز درماه ژوئن نسبت به سال پیش در همین مقطع زمانی ١٦,١ درصد افزایش یافت و به ٧٨٠ هزار و ١٧٥ بشکه در روز رسید، اما این میزان در ماه مه ٦٧١ هزار و ١٧٦ بشکه در روز بوده است.

در مجموع واردات چین از ایران از ماه ژانویه تا ژوئن (٦ ماه نخست سال جاری میلادی) ٢,٥ درصد رشد داشته است.

یک مقام مسئول چینی اعلام کرد: دولت این کشور نمی خواهد وابستگی زیادی به هیچ کدام از این عرضه کنندگان داشته باشد، بنابراین این سبب ایجاد رقابت بین این عرضه کنندگان بزرگ می شود که ممکن است منجر به کاهش قیمت نفت برای ما شود.

601/607

کد خبر: 664000

وب گردی

وب گردی