ائتلاف آمریکایی به قتل بیش از ۵۰ غیرنظامی در «منبج» اعتراف کرد

ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا به حمله شبه‌داعشی خود در منبج سوریه و کشتن بیش از ۵۰ غیرنظامی در این شهر واقع در شمال حلب اذعان کرد و عنوان داشت، واشنگتن در حال انجام تحقیقات در این‌باره است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از «آناتولی»، ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضد داعش، روز جمعه به کشته شدن بیش از 50 غیرنظامی سوری در پی حمله هوایی روز سه‌شنبه جنگنده‌های آن به منبج، اذعان کرد.

به گزارش تسنیم، سرتیپ «کریستوفر گارفر» سخنگوی نیروهای ائتلاف آمریکایی در کنفرانسی مطبوعاتی در بغداد با اشاره به این حمله خونین علیه غیرنظامیان، مدعی شد: «ائتلاف در این حمله همه ساختمان‌ها و خودروهای وابسته به داعش را هدف قرار می‌داد ولی گزارش‌هایی که بعدا توسط برخی منابع منتشر شد، از احتمال حضور شماری غیرنظلمی میان عناصر مسلح این گروه تروریستی سخن گفتند.»

گارفر عنوان داشت، حمله سه‌شنبه گذشته به مواضع داعش (!) در منبج با استناد به اطلاعاتی صورت گرفت که «ائتلاف عربی- سوری» آنها را در اختیار ائتلاف جهانی قرار داده بود.

به گفته این ژنرال آمریکایی، ائتلاف سوری- عربی نیروهای ائتلاف جهانی را از وجود کاروان بزرگ عناصر مسلح گروه داعش، که برای انجام حمله‌ای بزرک علیه نیروهای معارض سوری در این منطقه آماده می‌شدند، مطلع کرد.

وی افزود، در حمله جنگنده‌ها به کاروان داعش، همچنین 50 تن از عناصر آن کشته شدند.

سخنگوی ائتلاف اضافه کرد «ایالات متحده در حال انجام تحقیقات درباره شواهد و اطلاعات کشورهای داخلی و خارجی پیرامون این حادثه است.»

براین اساس، سه‌شنبه گذشته در جریان حمله هوایی جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به روستای «توخار» در حومه شمالی منبج واقع در شرق حلب (شمال سوریه)، که تحت اشغال داعش است، 85 غیرنظامی کشته و دست‌کم یک‌صد نفر دیگر زخمی شدند که با انتقاد و اعتراض دولت سوریه همراه شده است.

منابع محلی می‌گویند «این حمله تجمع غیرنظامیانی را هدف قرار داد که تلاش می‌کردند به دلیل بمباران و درگیری‌ها در روستا، از آن خارج شوند.»

300300

کد خبر: 664106

وب گردی

وب گردی