برگزاری اولین همایش ملی امیکس گیاهی در دانشگاه آزاد اسلامی یادگار امام(ره) شهرری

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) شهرری هدف از برگزاری اولین همایش ملی امیکس گیاهی را رویکرد جدیدی در حوزه همایش های علوم گیاهی دانست و افزود: بطوری که در این همایش محورهای مختلف اعم از ژنومیکس تا فنومیکس گیاهی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، علی اشجاران هدف از برگزاری این همایش را ارائه مقالات و ایجاد ارتباط بین محورهای مختلف اُمیکس گیاهی از قبیل ژنومیکس (مطالعه ژنهای گیاهی)، ترانکریپتومیکس (مطالعه RNA)، پروتئومیکس (مطالعه پروتئین های گیاهی و بیان آنها)، متابوبومیکس(مطالعه متابولیت های اولیه، ثانویه و ... در گیاه) و فنومیکس و بیوانفورماتیک عنوان کرد .

اشجاران در ادامه محورهای همایش را ژنومیکس گیاهی : تنوع ژنتیکی - تعیین توالی DNA - توضیح کارکرد و عملکرد ژن و ژنوم - اثر متقابل ژن ها - مکان یابی ژن های کنترل کننده صفات کمی - مکان یابی دقیق ژن ها - آنالیز پیوستگی - انتخاب به کمک نشانگرها و ... دانست و افزود: این همایش ملی در تاریخ 28 شهریور 1395 برگزار و آخرین مهلت ثبت نام و ارسال مقالات : 25/05/95 می باشد .
وی با بیان اینکه این همایش در تاریخ 28 شهریور در دانشگاه آزاد واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری و به همت مرکز تحقیقات اکوفیزیولوژی برگزار خواهد شد افزود: علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات تکمیلی به آدرس http://plantomics.iausr.ac.ir مراجعه یا با تلفن های 09907275547-09303021805 تماس حاصل نمایید.

20101

کد خبر: 664131

وب گردی

وب گردی