بازیگر «شهرزاد: بانوان در تئاتر جایگاه مشخص و محکمی پیدا کرده اند

یک هنرمند مطرح تئاتر کشور، برگزاری جشنواره های تخصصی بازیگری را عرصه مناسبی برای تعیین سطح و جایگاه جوانان علاقه مند به این رشته ارزیابی کرد و ازنیاز  به تثبیت هر چه بیشتر جایگاه بانوان هنرمند در عرصه بازیگری تئاتر سخن گفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از امور ارتباطات رسانه ای و روابط عمومی تماشاخانه و مدرسه تئاتر سه نقطه، نسیم ادبی بازیگر تئاتر کشور که چندی پیش داوری و ارزیابی اجرای دانشجویان و هنرجویان شرکت کننده در پنجمین جشنواره بازیگری سه نقطه را بر عهده داشت با مطلوب ارزیابی کردن این جشنواره، برگزاری آن را فرصت مناسبی دانست تا شرکت کنندگان با نقطه نظرات و پیشنهادات داوران درباره کیفیت اجرای خود آگاه شوند. وی همچنین یکی از نکات بارز جشنواره را حضور پررنگ و قوی بانوان دانست و گفت: تماشای یکسری کارها و مونولوگ هایی که خانم ها اجرا می کردند جالب و شگفت انگیز بود و . وی اضافه کرد: برای من که یک بازیگر زن هستم این مساله خیلی خوشحال کننده بود چرا که از اهمیت ویژه حضور بانوان در عرصه تئاتر و جایگاه مشخصی که پیدا کرده اند خبر می دهد و امیدوارم که این جایگاه محکم و مشخص تر بشود و از اینکه بازیگری زن از آنچه که در تصویر میبینیم فراتر رفته و خانم ها توانسته اند خوب عمل کنند بسیار امیدوار کننده است.

وی در باره ویژگی بارز پنجمین جشنواره بازیگری سه نقطه گفت : مهمترین ویژگی بارز این رخداد امکانی است که به راحتی فراهم ساخته و در دسترس دانشجویان و هنرجویان قرار داده تا با حضور در آن به ارزیابی استعدداهای خود بپردازند. وی گفت: در زمان های نه چندان دور بسیاری از دانشجویان و هنرجویان می بایست ساعتها وقت و هزینه صرف کنند تا به یک پلاتوی تمرین دسترسی یابند تا در آنجا بتوانند دست به آزمون و خطا برای عده اندکی بزنند. اما این جشنواره فضای خوبی را برای حذف وقت و هزینه فراوان ایشان فراهم ساخته تا با شرکت در آن تکلیفشان مشخص شود که آیا در عرصه بازیگری جایگاهی دارند یا خیر ؟

نسیم ادبی افزود : بازیگری یعنی میل به دیده شدن و بازیگران دوست دارند روی صحنه باشند تا دیده شوند و این جشنواره فرصتی است که دوستانشان کارهای آنها را تماشا و قضاوت کنند و این بزرگترین جایزه برای کسانی است که در این رقابت شرکت می کنند .

وی در خاتمه گفت : پیشنهاد من برای برگزاری این جشنواره فراگیرتر شدن آن است به شکلی که در برگیرنده همه موسسات آموزش عالی و آموزشگاههای بازیگری در تهران و سراسر کشورباشد و فراخوان آن حداقل شش ماه زودتر منتشر شود.

وی اضافه کرد: این روش فراخوان سبب می شود که آموزشگاه ها بدانند در یک فصلی قرار است تمام دانش آموختگانشان بیایند و کارها را اجرا کنند و در این رقابت برگزیده شوند و ایام جشنواره از سه روز به یک هفته افزایش پیدا کنند و این اتفاق خوبی است که باعث ایجاد انگیزه بیشتر در مشتاقان عرصه بازیگری خواهد کرد

503502

کد خبر: 664151

وب گردی

وب گردی