لاریجانی: باید دستگاه های نظارتی با مدیران همکاری کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی از انباشت پروژه های عمرانی نیمه کاره در کشور انتقاد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، علی لاریجانی در جمع مدیران استان قم با بیان اینکه باید به واگذاری پروژه های نیمه کاره سرعت بدهیم، اظهار داشت: نگه داشتن پروژه های عمرانی نیمه کاره به ضرر کشور است و تکمیل پروژه ها در زمانی که کلنگی شده اند، نتیجه ای نخواهد داشت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی افراد مراجعه و عنوان می کنند ما حاضریم برای تکمیل این پروژه ها کمک کنیم، ولی اجازه نمی دهند.

وی افزود: اگر دستگاه های نظارتی دغدغه ای در این زمینه دارند، می توان با ایجاد یک مکانیزم نظارتی اقدامات لازم را در این زمینه انجام داد و حتی اگر لازم باشد قوای مقننه و قضائیه حمایت خود را به مدیران اعلام می کنند.

لاریجانی با بیان اینکه انباشت پروژه های نیمه کاره مفید نیست، متذکر شد: باید مدیران بدانند که دستگاه های نظارتی حامی آنها هستند تا نگرانی مدیران نیز برطرف شود.

وی ادامه داد: شورای دستگاه های نظارتی باید یک مکانیزم ایجاد کنند و اقدامات لازم را برای نظارت و واگذاری پروژه ها انجام دهد.

رئیس قوه مقننه گفت: زمان در حال گذر است و باید دستگاه های نظارتی با مدیران همکاری کنند تا پروژه های قابل واگذاری به بخش خصوصی واگذار شود، زیرا با ورود سرمایه بخش خصوصی تحول ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: استاندار نیز باید پیگیری های لازم را انجام دهد و واگذاری پروژه ها یک اختیار قانونی است.

لاریجانی با بیان اینکه باید در استان دبیرخانه و مسئولی تعیین شود تا به اقدامات لازم در این زمینه بپردازد، گفت: حمایت دستگاه های نظارتی از مدیران می تواند به حل مسئله کمک کند. همکاری های استانداری و دستگاه های نظارتی می تواند نتایج خوبی را به دنبال داشته باشد.

205/201

کد خبر: 664171

وب گردی

وب گردی