ظریف: وزارت امور خارجه آماده همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی است /میرزاده: دانشگاه آزاد اسلامی  در توسعه شبکه بین‌المللی دانشگاه و جذب فارسی‌زبانان جهان جدی است

دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به منظور تبادل نظر و اتخاذ تصمیم در زمینه های مشترک و امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی با دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه که با حضور حسین ابراهیمی مدیرکل بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، دکتر ظریف حضور دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه ها را در حوزه بین‌الملل و دیپلماسی علمی و عمومی کشور بااهمیت خوانده و آمادگی وزارت امور خارجه را برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه اعلام کرد و افزود: واقعاً دانشگاه آزاد اسلامی دارای ظرفیت بسیار بالایی است که باید از این ظرفیت برای توسعه همه‌جانبه علمی کشور استفاده شود.

وی با اشاره به سابقه حضور در دانشگاه آزاد اسلامی و آشنایی نزدیک با این دانشگاه، از فعالیت های علمی و توسعه‌ای این دانشگاه در کشور به عنوان یک دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی یاد کرده و ابراز امیدواری کرد این توسعه در حوزه بین‌الملل نیز انجام شود.

ظریف با یادآوری برنامه تأسیس و ایجاد یک مرکز آموزش عالی مطالعات جهانی که در زمان حضور خود در دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد داده بود، اظهار داشت: وجود چنین مرکزی می تواند در شناخت بین‌المللی و مناسبات موجود در دنیا به طور آکادمیک و علمی به اساتید، کارشناسان و دانشجویان حوزه بین‌الملل کمک کند.

در ادامه جلسه، دکتر میرزاده ضمن قدردانی و تشکر از وزیر امورخارجه و تیم دیپلماسی کشور در حوزه برجام، به نمایندگی از خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مذاکرت و توفیقات بدست‌آمده در برجام زمینه را برای توسعه شبکه بین‌المللی دانشگاه در کشورهای مختلف ایجاد کرده و در این خصوص دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری وزارت امور خارجه در توسعه این شبکه برای همکاری های علمی و پژوهشی و جذب فارسی‌زبانان جهان جدی است.

دکتر میرزاده با ارائه گزارشی از تأسیس دفاتر دانشگاه آزاد اسلامی در میلان ایتالیا، اسن آلمان و مسکو روسیه، آکسفورد انگلستان، دبی امارات، بیروت لبنان و کابل افغانستان که جزو شبکه بین‌الملل دانشگاه هستند، از همکاری نمایندگان وزارت امور خارجه در کشورهای یادشده تقدیر کرد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد تا نسبت به تأسیس دفتر یا شعبه دانشگاهی در کشورهایی که وزارت امور خارجه پیشنهاد دهد، اقدام کند.

در ادامه این نشست، گزارشی از فعالیت های حوزه بین‌الملل دانشگاه و سند راهبردی حوزه بین‌الملل برای سال 95 الی 99 که شامل تمام فعالیت های این بازه زمانی است، ارائه شد.

همچنین برنامه شبکه بین‌المللی دانشگاه و پذیرش ایرانیان خارج از کشور و فارسی‌زبانان تشریح شد که بر این اساس دانشگاه آزاد اسلامی امکانی فراهم آورده تا فارسی‌زبانان و ایرانیان مقیم خارج کشور بتوانند از طریق واحد الکترونیک دانشگاه در دوره های تحصیلات تکمیلی به زبان فارسی در همان کشوری که اقامت دارند، ادامه تحصیل دهند.

لازم به ذکر است گزارش شورای راهبردی بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی، گزارش آماری دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، گزارش روند تأسیس دانشگاه D8 در واحد آیت‌الله آملی، گزارش سامانه پذیرش داوطلبان فارسی‌زبان و ایرانیان مقیم خارج از کشور در شبکه بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی، گزارش مکتوب سند بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی و خلاصه عملکرد حوزه بین‌الملل دانشگاه توسط مدیرکل بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شد.

در انتهای جلسه، دکتر ظریف وزیر امور خارجه آمادگی خود برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه های دانشگاهی و امور بین‌الملل اعلام کرد و مقرر شد مراتب دستور وزیر امور خارجه جهت همکاری با واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به نمایندگی های ذیربط ابلاغ شود.

20101

کد خبر: 664294

وب گردی

وب گردی